Rolul comunicatului de presă, în 2018

Rolul comunicatului de presa in 2018

Cum să scrii un comunicat de presă
Când… ai deja în minte anunțul tău, iar acum este timpul să îl transpui în cuvinte pentru a-l face cunoscut în comunitatea, industria și clienţii tăi. Comunicatele de presă ar trebui utilizate în circumstanțe foarte specifice. De exemplu, poate tocmai ai angajat un nou CEO sau ai achiziționat o nouă companie. Asemenea știri pot face obiectul unui comunicat de presă. Este interesant și oamenii trebuie să afle despre asta. Mass-media va dori să împărtășească aceste știri, ajutându-te cu promovarea noutăţilor, și mai mult.

Când vine vorba despre alte teme, cum ar fi redecorarea sălilor de conferință sau permisiunea dată angajaților de a veni la muncă în jeanși, probabil nu sunt potrivite pentru un comunicat de presă.

Structura… La fel ca în cazul oricărui document formal, este important să urmărești structura specifică, stabilită pentru un comunicat de presă. Te poţi inspira din schița de mai jos:

  • Antet (să includă și logo-ul tău)
  • Data și, eventual, menţiunea: „Pentru publicare imediată”
  • Titlu scurt, care să surprindă esenţa comunicatului și să fie cât mai creativ

Jurnaliștii primesc zeci de comunicate de presă pe zi, așa că asigură-te că ale tale ies în evidență folosind un titlu atractiv.

  • Paragraf de introducere

Include numele companiei, locația și o scurtă prezentare a poveștii. Răspunde la întrebările: cine, ce, de ce și unde.

  • Paragraf(e) de susţinere

Explică despre ce este vorba în acel comunicat de presă și de ce este atât de important. Oferă detalii, dar foarte succinct, folosind cifre și date clare, acolo unde e cazul. Nu este recomandat ca acesta să depășească o pagină.

  • Apel la acțiune

Dorești ca publicul să facă ceva după ce a citit acest document? Fii clar în legătură cu așteptările tale, prin includerea unui apel clar la acţiune.

  • Concluzii

Ideile principale pe care trebuie să le reţină cititorul, pe scurt.

  • Date de contact pentru mass-media
  • Sfat suplimentar: alătură o imagine reprezentativă comunicatului de presă, atunci când îl trimiţi,

Cum să publici un comunicat de presă
Acum, că ai scris comunicatul de presă, este timpul să îl și publici. Gândește-te cine are nevoie să vadă acest document. Unde se află publicul tău? Ce contacte media ar fi cele mai utile în partajarea acestui conținut? Creează o listă cu potențialele publicaţii și examineaz-o împreună cu echipa ta. După ce ai ales cele mai potrivite grupuri, trimite-le comunicatul și publică-l și pe site-ul companiei.

Deși comunicatele de presă se află într-un declin, există încă un anumit moment și context pentru folosirea lor. Doar asigură-te că ai luat în considerare conținutul și modul cel mai bun de a-l distribui, indiferent dacă este vorba despre conținut pentru reţelele sociale, despre o postare pe blog sau despre un comunicat de presă. De asemenea, ia întotdeauna în considerare audienţa ta și industria, atunci când iei decizia.

Sursa: AMO

Foto: Pixabay

Citește și Şase stiluri de comunicare care ar trebui să fie la îndemâna fiecărui lider

  • 2
  •  
  •  
  •  
  •