HARTA ROMÂNEASCĂ A INVESTIȚIILOR GERMANE
La nivelul celor mai importante județe din țară, unde există firme cu acționariat german, Capitala conduce detașat cu o cifră de afaceri de peste 8,5 miliarde de euro, sumă care reprezintă peste 33% din total, urmată de județele Brașov (3,3 miliarde de euro; 13,2% din total) și Timiș (2 miliarde de euro, 8,2 % din total).
Rețeta retailului german „prinde” la consumatorii români
Companiile germane din domeniul comerțului obțin rezultate remarcabile nu doar în topul companiilor cu aceeași țară de origine, ci și în topul general al retailerilor care activează în România.
Astfel, luând în considerare cifra de afaceri realizată de lanțurile de retail din România în 2018, companiile germane sunt și în acest caz pe primele poziții. Mai mult, Kaufland România ocupă și de această dată locul 1.
Formatele de magazine care prind la români sunt diferite: de la hypermarket-uri, la discounteri și până la magazine de proximitate, clienții locali aleg însă într-o măsură din ce în ce mai mare lanțurile cunoscute, în detrimentul magazinelor independente, care pierd teren de la an la an.