Studiu PwC privind impactul COVID-19 asupra afacerilor: 18% dintre respondenți estimează o scădere a veniturilor de până la 20%

Studiu PwC privind impactul COVID-19 asupra afacerilor: 18% dintre respondenti estimeaza o scadere a veniturilor de pana la 20%

”Sondajul cuprinde opiniile exprimate de companii cu puțin timp înainte ca autoritățile să anunțe instaurarea stării de urgență care, în mod clar, va grăbi luarea altor măsuri de distanțare socială și limitare a interacțiunii.

Am observat din analiza răspunsurilor date de companii că majoritatea companiilor au luat, deja, măsuri ferme de protecție a angajaților fără să fie forțate de acte normative emise de autorități.

Așa cum se observă din răspunsuri, toți respondenții au considerat că este mai sigur ca cel puțin o parte dintre angajați să lucreze de acasă sau în ture, acolo unde trebuie asigurată permanența, arătând preocupare pentru oameni și, totodată, responsabilitate socială”, explică Ionuț Sas, Partener, Lider People & Organisation PwC România.

Măsuri de limitare a interacțiunii

O altă întrebare a vizat opțiunile luate în considerare pentru limitarea interacțiunilor în contextul COVID-19. Respondenții au luat următoarele măsuri: 81% au anulat evenimentele interne și externe;  79% au limitat călătoriile externe; 72% au limitat călătoriile interne; 55% au limitat evenimentele interne și externe; 24% au aplicat lucrul în ture pentru evitarea aglomerației.

”În actualul context, protecția sănătății angajaților și colaboratorilor impune anularea sau amânarea unor activități, precum evenimentele și călătoriile.

Citește și: Efectele coronavirusului. Peste 70% dintre companii nu au o strategie pentru astfel de situații

Deși aceste decizii pot atrage consecințe negative pentru derularea afacerilor, companiile pun grija pentru bunăstarea oamenilor pe primul loc. Această atitudine este evidentă inclusiv din răspunsurile  privind durata de aplicare a măsurilor de prevenire a răspândirii COVID-19. Astfel, 55% au arătat că le vor institui nelimitat, până la noi instrucțiuni, 40% au spus că vor fi valabile până la finalul lunii martie, iar 5% până la finalul lunii aprilie.

De asemenea, în perioada următoare ne propunem să efectuăm regulat sondaje privind măsurile luate de companii pe măsură ce situația și reglementările se schimbă, pentru a veni în sprijinul comunității de business”, a precizat Oana Munteanu, Senior Manager People & Organisation PwC România.

Sursa foto: Unsplash

  • 22
  •  
  •  
  •  
  •