Transformarea tehnologică extrem de rapidă creează noi modele de leadership în care femeile joacă un rol din ce în ce mai important. Cu toate acestea, chiar dacă femei din întreaga lume preiau tot mai multe roluri de conducere în diverse companii, ele rămân în continuare responsabile în aceeași măsură de multe activități legate de îngrijirea familiei. Cum ar putea tehnologia contribui și susține ascensiunea profesională a femeilor? Studiul Roland Berger „Femei – lider în era digitală” încearcă să ofere un răspuns.
În România, doar 1 din 9 membri ai consiliilor de administrație ale companiilor sunt femei
Chiar dacă, conform datelor Eurostat, România înregistrează o pondere ridicată de femei aflate în poziții de conducere (41% comparativ cu media Uniunii Europene de numai 36%), doar 11% dintre membrii consiliilor de administrație – cel mai înalt for decizional din cadrul unei companii – sunt femei (media Uniunii Europene fiind de 27%). „Am vazut în ultimii ani multe schimbari în structura managementului companiilor mari din România, cu care interacționăm frecvent: media de vârstă a managementului este mai scazută în prezent decât acum 10 ani și cu siguranță în top management sau în Consiliile de Administrație întâlnim un număr mult mai ridicat de femei față de acum 5-10 ani”, este de părere Andra Ioana, Senior Project Manager în cadrul Roland Berger România. „Dacă acum zece ani întâlneam femei aproape exclusiv în roluri de director financiar sau resurse umane, în acest moment, femeile ocupă întreg spectrul de roluri de conducere: marketing, vânzări, operațiuni, strategie, de multe ori – director general.”