Reclamele la TV sunt de-abia pe locul al treilea în ceea ce privește percepția respondenților legată de tipul de publicitate care îi influențează să achiziționeze produsul sau serviciul dorit – numai 24% au ales această opțiune. Pe locul întâi sunt reclamele pe website-uri alese de 56% dintre respondenți, iar pe locul al doilea sunt reclamele pe rețelele sociale, alese de 47% dintre respondenți. Reclamele în reviste și presa scrisă au fost alese de 19% dintre respondenți, iar reclamele difuzate la radio de 11%.
Decizia de cumpărare
În România, prețul produselor și/sau serviciilor comercializate este cel mai important factor care influențează decizia de cumpărare pentru 54% dintre consumatorii din România. Brandul este pe locul al doilea, fiind apreciat de 15% dintre respondenți, același procent de 15% primind și caracteristicile tehnice. Calitatea și termenii de garanție sunt apreciate de 9% dintre consumatori, iar disponibilitatea și termenii de livrare de 6%.
Procentele de importanță ale prețului variază de la 85% în cazul automobilelor, 82% în cazul serviciilor de telefonie mobilă și internet, și 80% pentru încălțămine sau îmbrăcăminte, până la 63% la produsele alimentare și 58% la serviciile medicale. Medoda de plată contează cel mai mult la împrumuturile bancare (17%) și la produsele de asigurare (16%), iar livrarea la serviciile medicale (31%) și produsele alimentare (29%).
Pe de altă parte, decizia de cumpărare este cel mai puternic influențată de informațiile prezentate (74% dintre respondenți pun acest aspect pe primul loc), urmată la numai două puncte procentuale de livrarea acelui produs sau serviciu (72%) și la opt puncte procentuale de condițiile de garanție acordate produselor sau serviciilor comercializate (68%). Ofertele promoționale influențează decizia de cumpărare a 6 din 10 consumatori.
Experiența procesului de cumpărare
Produsele pe care consumatorii din România le-au cumpărat cel mai mult prin intermediul mediului online în ultimele 12 luni sunt: produsele electronice și electrocasnice (81%), produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte (71%) și serviciile de telefonie mobilă/de Internet (40%). Cei mai mulți consumatorii cu venituri de peste 2500 de euro (74%) au cumpărat online îmbrăcăminte și încălțăminte, 90% dintre cei cu venituri de 1501-2500 euro au cumpărat electronice și electrocasnice, 31% dintre cei cu venituri de 1001-1500 euro au cumpărat asigurările online, iar 10% dintre cei cu venituri de 501-1000 euro au accesat servicii medicale în acest mod.
Citește și Brand-urile nu ar trebui să creadă tot ce citesc despre ele în online