Studiu Valoria: Numai 4% dintre consumatori se declară foarte loiali unei companii care nu are prezență online, față de 33% care se declară foarte loiali unei companii prezentă online

Studiu Valoria Numai 4 dintre consumatori se declara foarte loiali unei companii care nu are prezenta online, fata de 33 care se declara foarte loiali unei companii prezenta online 1.png

Produsele pe care consumatorii din România le-au cumpărat cel mai mult în magazin sau mediul offline în ultimele 12 luni sunt: produsele alimentare (94%), produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte (84%) și produsele electronice și electrocasnice (40%). Serviciile de telefonie mobilă sunt cumpărate offline de cei mai mulți dintre consumatorii cu venituri de peste 2500 euro (37%), împrumuturile bancare de cei cu venituri de 1501-2500 euro (21%), asigurările de cei cu venituri de 1001-1500 euro (26%), iar serviciile medicale de consumatorii cu venituri de 501-1000 euro și cei cu venituri de peste 2500 euro (34% fiecare).

Răspunsurile la acest studiu ne arată că 48% dintre consumatori spun că ar fi dispuși să plătească mai mult pentru servicii digitale care să le economisească timpul și să le ofere o experiență de cumpărare foarte bună. Dacă 65% dintre respondenți spun că sunt dispuși să plătească cu 5%-10% mai mult pentru aceste servicii digitale adiționale, 24% sunt dispuși să plătească cu 10-15% mai mult, iar 11% cu 15%-25% mai mult.

Experiența din interacțiunile post-cumpărare
Pentru 31% dintre respondenți asistența primită în perioada de garanție contează cel mai mult pentru experiența post-cumpărare, urmată pe locul al doilea de asistența pentru clienți (31%) și de asistența tehnică (25%). În experiența post-cumpărare, pentru 44% dintre consumatorii cu venituri de peste 2500 euro contează asistența în legătură cu garanția, în timp ce 37% dintre consumatorii cu venituri de 1501-2500 euro și 33% dintre consumatorii cu venituri de 1001-1500 euro apreciază serviciile de asistență pentru clienți la fel.

4 din 10 consumatori consideră că impactul feedback-ului pe care îl transmit pe website companiilor care le oferă produse sau servicii este unul bun prin prisma schimbărilor în bine pe care acestea le fac ulterior; 3 din 10 consideră că este numai satisfăcător, iar aproape 2 din 10 consideră acest impact ca fiind nesatisfăcător. Pe de altă parte, 51% dintre respondenți spun că feedback-ul trimis prin intermediul platformelor de social media este un mecanism bun pentru a descoperi și valida informații într-o manieră obiectivă, în timp ce 25% spun că este o nouă metodă de a-și exprima nemulțumirea. Doar 10% dintre respondenți consideră că acest feedback pe platformele de social media nu poate înlocui interacțiunea directă cu consumatorul, iar 7% consideră că prezintă un risc ridicat de abuz al utilizării datelor.

„Acest nou studiu realizat de noi la Valoria le dezvăluie, în principal afacerilor cu prezență online, ceea ce contează pentru consumatorii din România în fiecare etapă a procesului de cumpărare. Este totodată și un ghid util pentru cei care încă nu operează în mediul online și cărora le subliniază avantajele prezenței în acest mediu. Calitatea majoră a acestui studiu este înțelegerea motivațiilor care stau la baza comportamentelor de cumpărare a consumatorilor din România. Studiul corelează nivelul de venituri ale consumatorilor cu modalitățile de informare, loializare, decizia de cumpărare și metode de plată, importanța rating-ului și feedback-ului sau caracteristicile pentru care ar plăti mai mult”, spune Elena Badea, Managing Director al companiei de consultanță Valoria, co-autor al cercetării.

Foto: Pixabay

Citește și Principalele 5 tendințe ale anului 2019 în digital marketing