Studiul Consumer Report, ediţia pentru 2016

Starcom MediaVest Group lanseaza cea de-a treia editie a Consumer Report, enciclopedia anuala care urmareste facilitarea intelegerii consumatorilor romani.

Content & Entertainment

Consumul de media continuă să fie una dintre principalele activităţi de petrecere a timpului liber acasă. În rândul adolescenţilor şi tinerilor, consumul de conţinut video şi editorial se mută în mediul online, în timp ce conţinutul audio rămâne consumat în egală măsură atât în mediul online, cât şi în offline.

În acelaşi timp, la nivel de informare, vedem tot în rândul tinerilor o tendinţă de a se ghida după surse alternative, urmărind foarte multe pagini şi interese pe Facebook şi fiind influenţaţi de oameni simpli, care generează conţinut în social media. Aceşti tineri nu doar consumă informaţiile primite din aceste surse alternative, dar, la rândul lor, contribuie la crearea de conţinut online, devenind influenţatori pentru target-urile mai mature.

Brands & Shopping

În ediția de anul acesta, accentul a fost pus pe comportamentul promoţional, urmărind importanţa preţului şi a ofertelor în cadrul diverselor etape din viaţă, cu accent pe două sezoane promoţionale importante pe parcursul anului: Black Friday şi Ofertele de Paşti.

Pentru cei mai mulţi dintre membrii familiilor cu copii, preţul influenţează într-o măsură mai mare decizia de cumpărare versus brand, fiind considerat mai degrabă o măsură a calităţii produsului decât un indicator al ofertelor ieftine.

Majoritatea consumatorilor din categoria „Single Youth” preferă shopping-ul offline, pentru că le permite testarea produsului înainte de cumpărare. Jumătate dintre ei fac cumpărături de impuls, din acelaşi motiv fiind atraşi şi de e-commerce, într-o măsură mai mare decât populaţia generală din mediul urban.

Adolescenţii tind să ceară sfaturi înainte de a face cumpărături, dar nu au o predispoziţie crescută de a achiziţiona bunuri şi servicii aflate la oferte promoţionale. Interesul faţă de promoţii creşte mai ales în rândul adolescenţilor implicaţi în activităţile din gospodărie, cel mai probabil aceştia fiind obişnuiţi cu gestionarea mai multor capitole de cheltuieli.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •