„Sunt ceea ce simt”- noua religie de pe piața muncii

„Sunt ceea ce simt”- noua religie de pe piata muncii

„Sunt ceea ce simt” în raport cu echipa şi cu şeful meu

Studiul mai arată că încrederea angajaţilor români în şef este manifestată de numai 33% dintre respondenţi, iar factorii care afectează încrederea în acesta sunt foarte numeroşi, majoritatea legaţi de comunicare:
„şeful nu este deschis în comunicare” – 66%;
„nu îmi oferă feed-back constructiv în timp util” (57%);
„nu îmi recunoaşte meritele” (53%);
„nu îmi acordă ajutor pentru a creşte profesional” (51%);
„nu comunică cu mine îndeajuns” (50%).

Andreea Mihnea afirmă că aceste cifre arată o nevoie exacerbată de atenţie şi de multe ori un transfer de respnsabilitate către celălalt pentru nevoile individului angajat. Experiența sa i-a demonstrant că este nevoie de o contractare periodică pe nevoile relaţiei şef-angajat cu fiecare dintre subalterni, iniţiată de manager, deoarece – de cealaltă parte – aşteptările nu sunt verbalizate și se consideră implicite.

În ceea ce privește raportarea la echipă, angajaţii români declară că au ceva mai multă încredere în colegii lor decât în şeful direct. Totuși, autoarea analizei consideră că, în realitate, angajaţii pun mult mai mult preţ pe relaţia de prietenie sau camaraderie cu colegii decât pe ceea ce impune rolul lor din perspectiva de loialitate sau confidenţialitate.

Fără a pretinde că poate trage o concluzie unitară, Andreea Mihnea, HR Director în cadrul EY România afirmă că există un trend, la nivel global, în scădere pe engagementul angajaţilor şi o conştientizare tot mai puternică a organizaţiilor că acest engagement nu mai poate fi influenţat doar de către ele. În opinia sa, un aşa numit “work-life blend” îi face pe oameni să nu mai diferenţieze foarte clar nevoile care pot fi satisfăcute de către anagajator / şef / echipă şi cele care trebuie satisfăcute în viaţa privată a fiecăruia şi de care fiecare este răspunzător. Ea susține că aceasta ar putea servi ca explicație pentru multiplele aşteptări rezultate în Barometrul încrederii faţă de şef, companie şi chiar echipa care determină încrederea angajatului şi toate aspectele concrete care decurg din acest element intangibil al relaţiilor interumane în mediul de business.

Ernst&Young (EY) este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 230.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări. Cei peste 700 de angajaţi din România şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale.

(Foto: Simon Abrams. www.unsplash.com)