Talentul și responsabilitatea corporativă sunt principalele preocupări ale liderilor executivi în contextul pandemiei COVID-19

Talentul si responsabilitatea corporativa sunt principalele preocupari ale liderilor executivi in contextul pandemiei COVID-19

Bill Thomas, Președinte Global și CEO KPMG, a declarat: „Schimbarea semnificativă în prioritățile liderilor executivi din ultimele 6 luni este un indicator clar ca afacerile au fost nevoite să își schimbe foarte rapid strategia pentru a face față provocărilor aduse de pandemie. Liderii în afaceri din întreaga lume încearcă să gestioneze incertitudinea. Această criză a accelerat strategiile deja create pentru digitalizare și responsabilitate socială. Totuși, în anumite arii, planificarea pentru viitor a devenit mai dificilă, mai ales în ceea ce privește viitorul muncii și al soluționării problemelor. Așadar, nu este o surpriză că liderii se concentrează pe importanța talentului pentru susținerea și creșterea afacerilor viitorului.”

Riscul privind talentul devine cel mai important pentru afaceri

In ianuarie, liderii executivi clasau riscul privind talentul pe locul 11 intre cele care afectau potențialul de creștere. Cu toate acestea, de la începutul pandemiei, talentul a urcat în clasament până pe locul 1, devenind cea mai mare amenințare pentru o afacere, devansând chiar lanțul de aprovizionare și riscul de mediu.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

Impactul personal al COVID-19 asupra liderilor

Patru din zece respondenți (39%) au afirmat că sănătatea lor sau a unui membru de familie a fost afectată de virus, iar 55% și-au modificat strategiile pentru pandemie din această cauză. Liderii executivi au fost afectați și financiar, aproximativ două treimi (63%) indicând că și-au modificat nivelul de compensație în urma crizei.

Digitalizarea îmbunătățește reziliența operațională

Liderii au investit considerabil în tehnologie în timpul carantinei și anticipează o contribuție semnificativă a transformării digitale pentru creșterea rezilienței operaționale a companiilor, pentru un plus de agilitate și îmbunătățire a focusului asupra clienților. Majoritatea respondenților (80%) confirmă că transformarea digitală a afacerii lor s-a accelerat în timpul pandemiei. Cel mai important progres s-a înregistrat la nivelul transformării digitale a operațiunilor, 30% dintre respondenți afirmând că situația curentă este avansată cu mai mulți ani față de estimări. Este posibil ca două treimi (67%) dintre liderii executivi să investească mai mult capital în tehnologie decât în oameni, această tendință fiind o constantă încă de la studiul inițial.

  • 1
  •  
  •  
  •  
  •