Articol de: Roxana Epure, Managing Partner, CIEL România
Totul se întâmplă foarte repede. Trăiești zilnic cu sentimentul că ai rămas în urmă, că nu poți ține pasul, că schimbările și evoluția tehnologiei te iau pe sus. Și ai dreptate să te simți așa, că doar ai citit despre mașinile autonome ale lui Elon Musk, pe care le promite chiar pentru sfârșitul lui 2020, sau despre laboratorul în care investește Bill Gates pentru a produce carne sănătoasă.
Da, inteligența artificială este un subiect pe cât de fierbinte, pe atât de controversat. Și în țara noastră, și peste tot în lume, ar trebui să vorbim întâi despre automatizări și machine learning și abia apoi despre AI. Sunt mereu surprinsă să aflu că există oameni de afaceri care, deși au înțeles că tehnologia modernă poate fi un avantaj competitiv și un partener de bază pentru afacerea lor, nu acționează în direcția schimbării în organizația lor.
Este evident, cel puțin la nivel teoretic, că afacerile au nevoie să se bazeze pe tehnologie din ce în ce mai mult, pentru a obține rezultate mai bune de la an la an sau chiar pentru a supraviețui. Schimbări colosale se întâmplă deja la nivel global, cu sau fără tine, așa că, tu, business owner-ule, decizi dacă te urci în carusel sau nu. Tehnologia este o resursă stabilă și concretă, iar în lipsa resurselor umane cu care ne confruntăm cu toții, ea este și cel mai loial partener al afacerii.
Automatizarea activităților repetitive s-a întâmplat deja: în producție, de exemplu, în ultimele două decenii, s-au făcut salturi uriașe. Activitatea de producție în masă este aproape integral realizată de către mașini programate, iar indicatorii de evaluare a cantității cresc de la an la an, în ciuda vocilor care avertizează asupra calității. Internetul și accesul nelimitat la informație te fac nerăbdător, neatent la detalii, lacom în privința cantității și, în consecință, neatent la calitate. Așa că automatizarea va acoperi cu succes munca umană destul de curând. Deja se vorbește peste tot despre hyperautomation. Dintre toate avantajele secolului în care trăim, ea e cea mai accesibilă și concretă schimbare pe care o poți aborda pentru afacerea ta: de la google automation cu algoritmurile lui, până la softurile specializate pe fiecare industrie care preiau o parte din munca umană. Dacă nu le-ai luat încă în calcul, să știi că e deja târziu, deci fă asta… azi!
Alte articole scrise de către Roxana Epure: Greu la deal cu costuri mici, dar nu imposibil