Valul mexican numit „alinierea la obiectivele companiei”

Alinierea la obiectivele companiei este un proces

Alinierea la obiectivele companiei este un proces continuu

Responsabilitatea pentru acest proces o poartă managerul fiecărei echipe, indiferent de nivelul ierarhic în organizație: de la echipa de top management în jos, fiecare echipă ar trebui să aibă același mecanism de lucru, replicat ca într-un stup de albine.

Procesul de aliniere presupune ajustări, presupune un feedback constant și colaborare, care să le dea oamenilor imaginea de ansamblu, să îi țină conectați la obiectivele de companie și de echipă, nu doar la cele personale.

De exemplu, banala ședință de discuție a progresului săptămânal pe obiective devine o povară deoarece se prelungește inutil, sunt invitați oameni care au o contribuție nesemnificativă sau nu au nici un rol. Această ședință, făcută operativ și eficient, în maximum o jumătate de oră, rostogolind ca un val informația esențială, de la nivelul cel mai de jos până la echipa de top management – pentru decizii -, ar putea avea frumusețea unui “val mexican” pe un stadion cu fani încântați de echipa lor.

Cine este declanșatorul entuziasmului și energiei molipsitoare? Managerul echipei. Ce tip de comportamente are acesta în legătură cu obiectivele? Ce tip de perspectivă le dă oamenilor? Cum oferă feedback legat de obiective? Cum subliniază contribuțiile individuale pentru a se asigura că oamenii sunt mândri de munca lor? Cum îi atașează pe oameni de aceste obiective?

Prin urmare, comportamentele manageriale sunt punctul de pornire în alinierea oamenilor la obiectivele companiei. Dacă managerul se văită, spune “cei de sus au decis, s-a decis, nu ține de noi, facem ce putem… etc.”, comportamentul lui va fi însușit și replicat de întreaga echipă, ca la valul mexican. De aceea, alinierea oamenilor la obiective vine abia după alinierea managerilor la obiective.

Alte articole scrise de către Madi Rădulescu: Cum poți obține rezultate remarcabile comunicând eficient