Valul mexican numit „alinierea la obiectivele companiei”

Alinierea la obiectivele companiei este un proces

Alinierea nu este legată doar de procesele de management, ea pornește de la felul în care gândim cultura companiei

O cultură care nu încurajează colaborarea și comunicarea nu va putea obține aliniere la obiectivele pe termen lung. Oricât de bine ar fi gândite strategiile, oricât de bine ar fi puse la punct acțiunile și calibrate bugetele, o cultură în care comportamentele legate de colaborare, transparență, schimb rapid de informații nu sunt încurajate permanent, nu va produce rezultate pe termen lung. Va produce frustrare, va genera conflicte legate de îndeplinirea propriilor obiective și ținte, va crea “silozuri”.

Cultura companiei nu este o păturică care îmbracă frumos compania. Ea se țese, se construiește, se întărește zi de zi. Dacă acest lucru se neglijează, este ca și cum ai deșira azi ceea ce ai țesut ieri. Iar cultura companiei depinde de comportamentele fiecăruia dintre noi, managerii fiind multiplicatori comportamentali, prin exemplul pe care îl dau. Ei sunt cei care pornesc “valul mexican” al entuziasmului și colaborării.

Alinierea comportamentelor individuale la obiectivele de companie cere compatibilitate între strategie și traseele culturale pe care le alege compania. Cele mai multe companii investesc timp, efort, energie, experiență și competențe în a crea strategii cât mai bine puse la punct, însă își pierd consecvența atunci când este vorba despre a modela comportamentele care conduc la rezultate și se așteaptă ca oamenii să “cupleze” automat la acestea.