”Work from home” va continua şi în 2021. Vechea normalitate privind modul de lucru nu va mai exista

”Work from home” va continua si in 2021. Vechea normalitate privind modul de lucru nu va mai exista

Foarte multe companii din România (şi nu numai) au fost forţate, în ultimele luni ale anului, să se adapteze şi să adopte digitalizarea operaţiunilor, pentru a-şi putea continua activitatea.

“Pentru unele dintre ele, mai ales la nivelul IMM-urilor, îmbrăţişarea noilor tehnologii a fost singura variantă pentru supravieţuire. Cele care nu au răspuns rapid schimbărilor au avut de suferit, fie pentru că au fost nevoite să pună pauză activităţii, fie pentru că au pierdut oportunităţi de business. Nu este, însă, timpul pierdut. Contextul rămâne de aşa natură încât investiţia în digitalizare chiar şi acum poate face o diferenţă semnificativă în succesul companiei. Este, însă, deosebit de important să conştientizăm că aceasta va fi noua realitate a următorilor ani. Ţine de noi să o transformăm într-o experienţă cât mai uşoară cu ajutorul tehnologiei”, adaugă Anca Cîrstoiu.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

Potrivit PwC, peste 50% dintre companiile participante la sondajul global au creat şi implementat, în tot acest timp, o politică de work from home. Din restul – de 47% – mai mult de jumătate anticipează că au în plan să introducă această politică de lucru până la sfârşitul acestui an sau au de gând să o îmbunătăţească.

Potrivit Wizrom Software, dat fiind noul context sanitar şi dorinţa de a proteja sănătatea şi siguranţa angajaţilor, companiile vor acorda multă atenţie acelor soft-uri care vor asigura productivitatea şi eficientizarea muncii şi vor încerca să minimizeze efectele colaborării şi lucrului de la distanţă, în condiţiile în care angajaţii au început deja să resimtă despărţirea fizică de echipă şi colaboratori.

Având în vedere noul context economic dificil pe care îl parcurg unele întreprinderi, în special cele din categoria IMM-urilor, dar şi freelancerii sau organizaţiile neguvernamentele, statul român (Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri) a decis să acorde din fonduri externe nerambursabile (fonduri europene şi de la bugetul de stat) granturi în valoare de 2.000 de euro acelor microîntreprinderi, persoanelor fizice autorizate, ONG-urilor şi cabinetelor medicale. Totodată, autorităţile au afirmat că, dincolo de programele de finanţare şi schemele de ajutor, adresate instituţiilor şi companiilor aflate în dificultate, este nevoie urgentă de digitalizare: atât a societăţilor comerciale, cât şi a administraţiei publice.

În ultimele luni, multinaţionalele, dar şi tot mai multe firme mici şi mijlocii au implementat soft-uri de tip ERP, care le-au permis să simplifice procesele de business şi să asigure o mai bună administrare a resurselor financiare, oferind totodată departamentelor interne posibilitatea unor colaborări mai eficiente şi productive. În acelaşi timp, numeroase firme au ales să investească în soluţii IT pentru administrarea activităţilor de resurse umane – salarizare, înregistrarea pontajului şi altor operaţiuni de HR, acoperind astfel aspectele care ţin de relaţia angajator-angajator şi evitând eventuale sancţiuni în această perioadă dictată de telemuncă.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •