Cum să manageriezi oameni mai inteligenți decât tine

Negocierea salariala

Cere ajutor

Discută cu alți manageri care au trecut prin aceleași schimbări la vremea lor pentru a putea depăși sentimentul de incomoditate în noua poziție. În plus, te vei simți mai puțin singur și ai putea găsi soluții noi pentru a administra mai bine oamenii și problemele. Discută și cu managerul tău direct și întreabă-l de ce te-a ales pe tine pentru acest rol. Nu pentru a fi complimentat, ci pentru a înțelege de ce ești important și pentru a-ți consolida încrederea în forțele proprii.

Menține-te informat

În modelul vechi al organizațiilor, șeful avea rolul de profesor și angajații erau acolo ca să învețe și să execute. Astăzi, învățarea este o stradă cu două sensuri. Vorbește cu angajații tăi direcți, spune-le că vrei să înțelegi exact care este natura muncii lor pentru a putea coordona și evalua corespunzător task-urile fiecăruia. Experții recomandă o ședință amplă cu echipa în care să pui întrebări, să discuți toate aspectele de la cele tehnice la cele umane. Arată că ești interesat de tot ce li se întâmpla pentru a le câștiga încrederea.

Confruntă problemele

Dacă membrii echipei tale îți exprimă îngrijorarea cu privire la abilitățile tale de manager, sau dacă afli zvonuri din birou, ar trebui să confrunți problemele deschis și foarte sincer. Trebuie să fii sincer și să accepți că ești vulnerabil. Poți încerca o abordare de tipul ”Știu că aveți mai multă experiență decât mine și vă înțeleg scepticismul, dar cred că putem lucra împreună astfel încât să ne împlinim reciproc așteptările”