Cum să manageriezi oameni mai inteligenți decât tine

Negocierea salariala

Oferă și cere feedback

Este nelalocul lui să oferi feedback pe domenii în care nu ai experiență. Ar trebui să îți menții comentariile la nivelul acțiunilor pe care le poți evalua, unde ai autoritate. În timp, pe măsură ce oferi feedback învață să și ceri la rândul tău pentru că așa creezi o punte de comunicare solidă între tine și fiecare angajat în parte.

Evidențiază-ți contribuția

Probabil cel mai bun mod pentru un manager să câștige credibilitate este să demonstreze cum poate aduce valoare echipei sale. Poate fi modul prin care menține echipa unită, modul de comunicare cu superiorii, modul în care motivează echipa sau susținerea pe care o oferă angajaților pentru a-i ajuta să avanseze în carieră.

Oferă spațiu angajaților

Ca lider, una dintre cele mai importante responsabilități este să creezi un mediu în care talentul să se exprime cât mai eficient. Ceea ce înseamnă că trebuie să faci un pas în spate și să îți lași angajații să se desfășoare. Rolul tău nu mai este să fii cel mai inteligent din încăpere, ci să faci loc altora fără a pierde totuși controlul. Creează proceduri prin care să te asiguri că ești mereu ținut la curent cu ceea ce se petrece, dar nu deveni un micromanager. Lasă-i să se desfășoare.

Emană încredere în tine, dar nu exagera

Dacă pari că ai prea multă încredere în tine, oamenii te vor percepe ca fiind arogant. Dacă pari speriat, este la fel de rău. Trebuie să găsești echilibrul în funcție de personalitatea ta și de oamenii cu care lucrezi. Respectă-i și asigură-te că ești la rândul tău respectat de echipă.