Cât de importantă este diversitatea gândirii în companii? (I)

Cat de importanta este diversitatea gandirii in companii?

Cum se reflectă diversitatea gândirii în companii?

Vestea bună este că multe companii, chiar și cele care numără mii și zeci de mii de angajați, pun accept sporit pe această latură în strategia lor culturală. Iar aici putem să dăm cel puțin trei exemple de organizații care ne-au confirmat cât de mult încurajează ei diversitatea gândirii.

Antoneta Galeș – Director of Communications and Organisational Development SELGROS Cash&Carry S.R.L., spune că ei își încurajează colegii să comunice, să aibă opinii și să facă propuneri de îmbunătățire a vieții la muncă. În plus, organizează seminarii și discuții despre activitatea în magazinele lor.

Considerăm că este important să creștem capacitatea colegilor de a-și asuma responsabilitatea pentru deciziile pe care le iau, în limita respectării prevederilor care țin de lege sau de siguranța clienților noștri. 

Aceeași abordare pozitivă a diversității gândirii o găsim și la Macromex. Mirela Stere – Director Resurse Umane, spune că ține de ADN-ul companiei lor să încurajeze inițiativele: de la o optimizare de proces, la susținerea inițiativelor și proiectelor interne. Mai mult decât atât, ea ne dă un exemplu concret despre cum politicile în privința diversității depășesc limita unor simple declarații puse pe hârtie. De exemplu, și ei folosesc metoda „leading by example”, menționată anterior. Astfel, pentru produsele noi, care se dezvoltă pe anumite categorii, există o echipă formată din colegi din mai multe departamente. Un angajat a devenit un fel de ambasador al produselor de tip HoReCa.

Dorința și pasiunea lui pentru astfel de evenimente s-au pliat pe nevoia companiei, deși inițial fusese angajat pentru un cu totul alt rol. În departament, am o foarte dragă colegă care vine cu tot felul de idei care ne facilitează gestiunea informațiilor. Tot ea a dezvoltat și ghiduri de inducție. Și ca să fac o altă analogie legată de domeniul artistic: îndemnul „Run Forrest, run!” la noi se transformă în „Think, Forrest, think!”. Gândește și acționează!

Pentru că viziunile companiilor mari au mai multă greutate decât o simplă concluzie pe care am putea-o formula noi, o să încheiem articolul prin ceea ce crede compania JTI despre diversitate. Magdalena Porowska – HR Director Romania, Moldova si Bulgaria, JTI Romania, consideră că, în general, ar trebui să fim incluzivi, ar trebui să căutăm oportunități de includere a tuturor, deoarece diversitatea dă calitate.

Din perspectiva și din experiența mea, ar trebui să includem și să încercăm să găsim diversitate. Oamenii au experiență diferită, toată lumea poate aduce ceva care oferă o calitate suplimentară și poate împărtăși unele cunoștințe care pot fi foarte, foarte utile nu numai pentru companie, ci și pentru alți angajați și manageri. 

(Foto: geralt, www.pixabay.com)

(Vom reveni cu o continuare a acestui subiect, în care să analizăm cum se exprimă cel mai bine diversitatea sesizabilă în organizații – cea de gen, vârstă, cultură, religie, angajați cu dizabilități / handicap.)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •