- Doar 18% dintre angajați ar prefera oamenii în defavoarea roboţilor pentru a-i ajuta în menţinerea sănătăţii lor mentale. Respondenții studiului consideră că roboţii oferă un ajutor lipsit de prejudecăţi (34%), un ambient imparţial în care să-şi împărtăşească problemele (30%) şi răspunsuri rapide la întrebări legate de sănătate (29%).
- 68% dintre oameni ar prefera să discute cu un robot în locul managerului lor despre stresul şi anxietatea de la locul de muncă, iar 80% dintre oameni sunt dispuşi să aibă un robot ca terapeut sau consilier.
- 75% spun că AI i-a ajutat în ceea ce privește sănătatea mentală la locul de muncă. Principalele beneficii menţionate au fost furnizarea informaţiilor necesare pentru a-şi face treaba mai eficient (31%), automatizarea sarcinilor şi scăderea volumului de muncă pentru a preveni epuizarea (27%) şi reducerea stresului, ajutând la prioritizarea sarcinilor (27%).
- AI a ajutat, de asemenea, pe majoritatea (51%) dintre angajaţi să-şi scurteze săptămâna de lucru şi le-a permis să-şi ia concedii mai lungi (51%). Peste jumătate dintre respondenţi spun că tehnologia AI creşte productivitatea angajaţilor (63%), îmbunătăţeşte satisfacţia la locul de muncă (54%) şi îmbunătăţeşte bunăstarea generală (52%).
Problemele de sănătate mentală de la locul de muncă nu dispar şi nu pot fi ignorate
Angajaţii din întreaga lume se aşteaptă ca organizaţiile lor să le ofere mai mult sprijin în ceea ce priveşte sănătatea mentală. Mai mult, aceștia consideră că dacă acest ajutor nu este furnizat, va avea un impact profund asupra productivităţii globale, precum şi asupra vieţii personale şi profesionale a forţei de muncă de la nivel global.
Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat
- 76% dintre oameni consideră că organizația lor ar trebui să facă mai mult pentru a proteja sănătatea mentală a angajaților. 51% au menţionat că organizațiile le-au facilitat servicii sau asistenţă de sănătate mentală ca rezultat al COVID-19.
- 83% din forţa de muncă de la nivel global ar dori ca angajatorul lor să ofere tehnologia necesară pentru a-i ajuta să-şi menţină sănătatea mentală, inclusiv accesul de tip abonament la resurse de sănătate (36%), servicii de consiliere la cerere (35%), instrumente proactive de monitorizare a sănătăţii (35%), acces la aplicaţii de wellness sau meditaţie (35%) şi programe de calculator proiectate pentru a simula conversaţii cu utilizatorii umani care să răspundă la întrebări legate de sănătate (28%).
- 84% dintre angajaţi s-au confruntat cu diverse provocări în perioada în care lucrau de acasă, cei mai mari factori fiind imposibilitatea de a face distincţie între viaţa personală şi profesională (41%) şi confruntarea cu provocări sporite legate de sănătate mentală, cum ar fi stresul şi anxietatea (33%).
- 42% dintre oameni au spus că stresul, anxietatea sau depresia de la locul de muncă determină scăderea productivităţii lor, iar 40% au spus că acești factori negativi conduc la o creştere a probabilităţii de luare a unor decizii neadecvate. 85% au declarat că stresul, anxietatea şi depresia legate de muncă le afectează viaţa personală.
Sursa foto: Unsplash