Ce este promovarea afacerii și cu ce diferă de publicitate?

Ce este promovarea afacerii si cu ce difera de publicitate?

Definiția promovării: exemple

Promovarea directă, adică atunci când cineva cumpără un produs, este mulțumit și recomandă și apropiaților,  este considerat de mulți drept cel mai eficient mod de a promova o afacere și, cel mai bine, este gratuit. Studiile au arătat că peste 90% dintre consumatori folosesc recomandări de la prieteni sau familie atunci când aleg produse sau servicii. Întreprinderile care fac în mod constant eforturi suplimentare pentru a oferi servicii superioare clienților se bazează pe această tehnică mai mult decât pe orice alte forme de promovare.

Citește și: Noile unelte de promovare pe Instagram pentru aproape orice business

Un site bine conceput poate fi un instrument de promovare excelent, permițând întreprinderilor să posteze informații actualizate despre produse și servicii. Majoritatea firmelor care nu promovează în mod normal produse și servicii prin intermediul web, au în continuare site-uri simple care conțin informații de bază despre companie (informații de contact, direcții etc.)

Social media este o formă populară și ieftină de promovare a afacerilor online. Facebook, Twitter și YouTube pot fi eficiente pentru a ajunge la clienți Dacă te pricepi să faci videoclipuri (sau cunoașteți pe cineva care este), poți înregistra clipuri video pentru promovarea produselor sau serviciilor și le poți posta pe YouTube. Asocierea produselor cu influencerii este o altă formă de promovare din ce în ce mai populară pe social media.

Citește și: Cum îți promovezi afacerea pe gratis

„Elevator Pitch” este folosit de oamenii de afaceri pentru a oferi o scurtă descriere a activității lor și a modului în care clienții ar putea beneficia de produsele sau serviciile lor.

Cărțile de vizită sunt încă una dintre cele mai utilizate forme de promovare a afacerilor, chiar și în era digitală. De fapt, în țările asiatice, schimbul de cărți de vizită a devenit un ritual. Toate tipurile de documente de afaceri sunt de asemenea utilizate în scopuri promoționale; anteturile și semnăturile de e-mail conțin de obicei logo-ul companiei.

Pliantele pot fi de modă veche, dar sunt în continuare instrumente de promovare extrem de eficiente. O companie de servicii care își efectuează activitatea într-o reședință dintr-un cartier poate lăsa cu ușurință fluturași în căsuțele poștale vecine.

Citește și: Cum te ajută rețelele de socializare să îți promovezi afacerea

Găzduirea sau sponsorizarea evenimentelor de caritate este o altă modalitate excelentă de a face o afacere cunoscută în comunitate.

Sursa foto: Unsplash

  • 11
  •  
  •  
  •  
  •