Niciun sector al economiei nu a fost poziționat atât de ciudat de criza Covid-19 decât comerțul electronic. Unii comercianți au dat faliment, în timp ce alții precum Amazon și-au consolidat locul ca pietre de temelie ale pieței globale. Pentru majoritatea liderilor de comerț electronic, lucrurile sunt undeva între acele extreme.
Chiar și așa, cu 75% dintre mileniali care cumpără bunuri online în timpul pandemiei pe care nu le-au cumpărat până acum, potențialul pentru un boom de comerț electronic larg răspândit este încă foarte departe. Ultimele câteva luni au făcut ca industria să fie mai fracturată și mai competitivă ca oricând – dar unii încearcă să schimbe această atitudine odată pentru totdeauna, scrie entrepreneur.com.
Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul
Între aprilie 2019 și aprilie 2020, comenzile de vânzare cu amănuntul online au crescut cu aproape 150%, o creștere fără precedent care arată cât de mult blocajul creat de pandemie a accelerat tendința către comerțul electronic. Vânzările digitale reprezintă o pondere din ce în ce mai mare din toate vânzările la nivel național, iar companiile care au reușit să se poziționeze bine au cel mai mult de câștigat.
În al doilea trimestru al acestui an, Amazon a înregistrat vânzări online de 88,9 miliarde de dolari, întrucât Walmart a depășit 10 miliarde de dolari în acțiuni de comerț electronic pentru prima dată. Pe măsură ce lumea s-a grăbit să adopte o mentalitate axată pe comerț electronic, companiile mari cu infrastructura necesară pentru a gestiona volumele mari de comenzi și livrările din aceeași zi pun la colț jucătorii mai mici. Pe măsură ce crește suspiciunea că Amazon ar putea folosi propria sa platformă pentru a-și submina concurenții, companiile de comerț electronic au nevoie de resursele potrivite pentru a se poziționa bine pe piață.
Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat
Schimbarea comerțului electronic în bine
Ca răspuns la aceasta, tot mai multe platforme furnizează instrumente pentru a ajuta companiile să intre în lumea comerțului electronic pe cont propriu. Platforma Freelancing Fiverr a introdus un nou instrument numit The Shift, conceput pentru a ajuta la eficientizarea tranziției de la vânzarea cu amănuntul în lumea vânzărilor digitale, iar platformele existente concepute pentru a facilita comerțul electronic depășesc în mod regulat estimările câștigurilor.
Acum, că există mai mult decât suficiente instrumente disponibile pentru ca cineva să reușească cu afacerea de comerț electronic mult visată, antreprenorii digitali în devenire au nevoie de câteva tipuri diferite de resurse pentru a obține succes: îndrumare, mentorat și perspectivă.
Cunoașterea este întotdeauna un atu puternic de avut, dar în vremuri ca acestea vechea zicală sună mai adevărată ca niciodată: nu este desprea ceea ce știi, este despre pe cine cunoști.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
Colaborarea a fost întotdeauna în topul jocului privind comerțul electronic, iar 2020 a făcut acest lucru mai adevărat ca niciodată. Următoarele câteva luni vor fi o perioadă crucială în istoria comerțului electronic, determinând cine vor fi jucătorii viabili pentru următoarea generație de cumpărături virtuale.
Sursa foto: Unsplash