Comerțul electronic a luat popularitate în ultimii ani, iar această tendință nu va încetini în curând. Până în 2023, se așteaptă ca piața globală a comerțului electronic să depășească 6,54 trilioane de dolari, potrivit cercetărilor efectuate de Statista.
Fie că vă gândiți să începeți o afacere de comerț electronic sau căutați să extindeți o afacere stabilită, să aveți instrumentele potrivite este un prim pas necesar. Combinate cu o strategie de marketing câștigătoare, instrumentele potrivite vă pot ajuta să vă dezvoltați afacerea mai repede, scrie business.com.
Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management
În prezent, există sute de instrumente de comerț electronic pe piață, astfel încât poate fi greu pentru proprietarii de afaceri să știe de unde să înceapă. Dar este important să ne amintim că nu aveți nevoie de un instrument pentru toate; ci doar elementele de bază acoperite.
Asta înseamnă că trebuie doar să vă concentrați asupra acestor domenii cheie:
Platforma de comerț electronic. Platforma de comerț electronic pe care o alegeți va avea un impact uriaș asupra succesului afacerii dvs. Multe servicii vin cu instrumente încorporate pentru a vă ajuta să vă gestionați magazinul mai eficient, cum ar fi șabloanele și serviciile premade.
Marketing prin e-mail. Serviciul potrivit de marketing prin e-mail vă va ajuta să continuați să construiți relații cu publicul dvs. chiar și după ce părăsesc site-ul dvs. web. Puteți crea o secvență de marketing automatizată pentru a informa clienții despre produsele noi sau despre vânzările viitoare.
SEO. Concentrându-vă pe optimizarea motoarelor de căutare (SEO), vă îmbunătățiți șansele ca site-ul dvs. să apară în partea de sus a rezultatelor Google. Optimizând site-ul web pentru căutare, vă puteți crește traficul organic și puteți găsi noi clienți.
Analize. Toate companiile trebuie să aibă o modalitate de a monitoriza modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul lor. Instrumentul de analiză potrivit vă poate ajuta să identificați zonele cu probleme și oportunitățile de creștere.
Rețele sociale. A fi activ pe rețelele de socializare este una dintre cele mai bune modalități de a vă promova marca și de a interacționa cu clienții. Dar gestionarea rețelelor sociale poate dura mult timp, așa că veți dori să automatizați această sarcină cât mai mult posibil.
Cele mai bune instrumente de marketing pentru comerțul electronic
Tipurile de instrumente de marketing pentru comerțul electronic pe care le utilizați vor depinde de mărimea afacerii dvs., de bugetul dvs. și de obiectivele afacerii dvs. Iată câteva dintre cele mai bune instrumente pentru a începe:
1. Mailchimp
Cel mai bun pentru: Marketing prin e-mail
Dacă aveți o afacere, trebuie să aveți o modalitate de a rămâne în legătură cu clienții dvs. Mailchimp este una dintre cele mai bune modalități de a face acest lucru.
Mailchimp este un lider în marketingul prin e-mail și este unul dintre cele mai ușoare și mai accesibile moduri de a începe. Contul dvs. este gratuit pentru până la 2.000 de abonați și puteți face segmentarea de bază a publicului.
Cu Mailchimp, vă puteți automatiza campaniile de marketing pentru a stimula mai mulți clienți să facă achiziții. De exemplu, puteți configura memento-uri automate pentru vizitatorii care părăsesc magazinul fără a face o achiziție sau își abandonează coșurile.
2. Ahrefs
Cel mai bun pentru: SEO
Ahrefs este un instrument SEO all-in-one care face mai ușoară efectuarea cercetării cuvintelor cheie, analiza concurenților și optimizarea site-ului dvs. web. În plus, nu este nevoie să aveți cunoștințe specializate despre SEO pentru a îl utiliza eficient.
Când începeți, Ahrefs vă va accesa cu crawlere site-ul web și va identifica orice probleme SEO care trebuie soluționate. De asemenea, puteți descoperi conținutul cu cele mai bune performanțe în nișa dvs. și puteți identifica oportunități de construire a linkurilor.
Ahrefs oferă, de asemenea, tutoriale detaliate, astfel încât veți avea informațiile de care aveți nevoie pentru a începe să utilizați software-ul eficient chiar de la început.
3. Zendesk
Cel mai bun pentru: Serviciu clienți
Cu Zendesk, puteți oferi asistență pentru clienți prin e-mail, chat, telefon și social media. Acest lucru vă permite să continuați să construiți o relație cu publicul și să vă asigurați că oferiți servicii excelente clienților dvs.
Zendesk este destul de ușor de configurat și puteți personaliza nivelul de asistență pentru nevoile afacerii dvs. Compania colectează date de la fiecare interacțiune cu clienții și poate înregistra chiar și timpii de răspuns. În acest fel, puteți continua să vă îmbunătățiți interacțiunile cu clienții.
4. SEMRush
Cel mai bun pentru: Instrument de marketing general
SEMRush se descrie ca un instrument de marketing all-in-one și este o modalitate excelentă de a gestiona fiecare aspect al unei campanii de marketing. Cu SEMRush, puteți urmări analiza dvs., puteți monitoriza canalele de socializare și puteți îmbunătăți SEO-ul site-ului dvs.
Sursa foto: Unsplash