Cele mai importante 5 tendințe din marketingul digital în 2020

Cele mai importante 5 tendinte din marketingul digital in 2020

Tehnologia continuă să avanseze într-un ritm rapid, așa că unele dintre aceste tendințe din marketingul digital sunt concentrate în jurul tehnologiei.

Cu toate acestea există și o direcție împotriva creșterii digitalizării și automatizării interacțiunilor între mărci și consumatori, dar pentru tot ce poate face din nou marketingul mai uman. Deși tehnologii precum inteligența artificială și marketingul bazat pe date (data-driven marketing) vor fi cu siguranță tendințe majore în 2020, accentul principal va fi pus pe oameni, nu pe tehnologie.

1. Experiența clienților

Anul 2020 va fi anul dedicat experienței clientului. De ce? Pentru că se produce o schimbare masivă în convingerile despre ceea ce este de fapt marketingul. Au apus vremurile când marketingul avea un demers persuasiv pentru că firmele căutau să convingă oamenii să cumpere sau să lucreze pentru ele.

Focusul trece acum pe furnizarea de experiențe excelente clienților, care îi vor face să-și dorească să revină. Într-un anumit sens, atunci când oamenii de afaceri se concentrează pe furnizarea de produse și servicii excelente, dublate de o experiență wow, marketingul se face de la sine.
Creșterea cantității și calității conținutului online le-a oferit consumatorilor mai multă putere.

Deci, prin marketing, brandurile trebuie să ofere ceva mai mult decât informații. Conform studiilor globale, 73% dintre consumatori spun că experiența pe care o au cu un brand este un factor important în deciziile de cumpărare, dar numai 49% dintre consumatorii spun că brandurile oferă o experiență bună.

Cu alte cuvinte, în 2020 experiența clientului trebuie luată în considerare în fiecare aspect al strategiei de marketing. Astfel companiile vor putea oferi o experiență excelentă pentru a-și fideliza clienții și a atrage alții noi.

2. Implicarea angajaților

Dacă experiența excelentă a clienților este prioritară pentru companii, cum se pot asigura acestea că o oferă sistematic? Răspunsul, desigur, este prin angajații lor.

Studiile din domeniu arată că 46% dintre clienți vor renunța la o marcă dacă angajații săi nu sunt competenți, iar atitudinea proastă a angajaților este factorul numărul unu care împiedică clienții să facă afaceri cu o companie.