Cele mai importante 5 tendințe din marketingul digital în 2020

Cele mai importante 5 tendinte din marketingul digital in 2020

3. Conținutul vizual

Cercetările din domeniul neuroștiințelor au arătat încă de acum 30 de ani că oamenii preferă conținutul vizual. Trebuie doar să observăm creșterea utilizatorilor platformelor axate pe imagine – Pinterest și Instagram – pentru a vedea dovada acestui lucru.
Google, Pinterest și alte câteva companii investesc și în tehnologia de căutare vizuală. Imaginile sunt deja returnate în 19% din căutările de pe Google, iar 62% din mileniali spun că sunt mai interesați de căutarea vizuală decât de orice altă tehnologie nouă.

Imaginile sunt mai ușor de reținut decât conținutul scris. Adăugarea de vizualuri, infografice, imagini și videoclipuri la text nu numai că îl face mai interesant și mai atractiv, dar ajută ca mesajul să fie memorat și mai bine.

4. Personalizarea conținutului

Consumatorii de astăzi sunt inundați de mesaje de marketing venite pe numeroase canale și de aceea mulți au început să le selecteze. Publicitatea tradițională își pierde constant din eficacitate. În acest context mesajele de marketing personalizate creează o conexiune reală între un brand și piața lui țintă.

Conform unui sondaj realizat de Epsilon, 80% dintre consumatori spun că vor să inteacționeze cu un brand care oferă o experiență personalizată.

Personalizarea în marketing nu se mai limitează la schimbarea automată a numelui persoanei destinatare în newslettere. Noua tehnologie, bazată pe inteligență artificială, creșterea numărului de puncte de colectare a datelor despre comportamentele clienților și evoluțiile din social media au făcut posibilă hiper-personalizarea, de la strategiile de conținut până la oferirea de recomandări despre produse.

5. Marketingul devine strategic

Pentru a avea succes în 2020, companiile vor trebui să reflecteze la modul în care fac marketing și să coreleze totul cu strategia de dezvoltare a companiei. Obiectivele de marketing trebuie să se alinieze obiectivelor generale ale afacerii.
Poziționarea strategică a marketingului descrie procesul prin care o afacere care operează fără un plan de marketing strategic evoluează prin schimbarea proceselor și procedurilor sale fundamentale de afaceri obținând alinierea obiectivelor de marketing cu obiectivele de business.
Un astfel de proces ajută companiile să îmbunătățească serviciile și experiența clienților, să consolideze reputația brandului și să-și crească veniturile și profiturile.

Companiile pot obține aceste avantaje îmbunătățind modul de colectare a datelor despre clienți, folosind tehnologia și automatizările în mod inteligent, construind relații cu clienții, publicând conținut de calitate și îmbunătățind-și prezența din mediul online. Toate aceste lucruri fac parte din strategia de bază care influențează fiecare departament și fiecare angajat din companie, nu doar pe cei din marketing.

Sursa foto: Unsplash

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •