Articol de: Rodica Nicolae, redactor-șef și owner Manager Express
Ce măsuri de siguranță / protecție ați luat pentru cei care lucrează la sediul firmei?
Încă lucrăm de acasă, prin rotație, nu venim toți odată niciodată la birou. Am făcut igienizări, curățări suplimentare, asigurăm măști, dezinfectant, mănuși angajaților și oricui ne vizitează, luăm temperatura la intrare… Tot ce e specificat legal. În plus, informăm și aducem aminte constant membrilor echipei să se responsabilizeze, reluăm regulile de bază, mai ales că mulți folosesc transportul în comun.
Și apoi mai sunt și recomandările făcute de către furnizorii de servicii privind sănătatea și securitatea în muncă, precum și cele care au apărut ca obligatorii pentru angajatori: punerea la dispoziția angajaților de materiale igienico-sanitare, amenajarea spațiului de birouri respectând distanțarea socială, folosirea dezinfectanților pentru suprafețe, limitarea interacțiunii sociale în spații comune (bucătărie, locuri de fumat, spații de relaxare etc.), decalarea orelor de începere a activității față de programul normal, desfășurarea ședințelor și a întâlnirilor prin video conferință.
Și de aici înainte, vom lua orice măsură care împiedică expunerea la riscul de îmbolnăvire a colegilor noștri.
Ce recomandări le puteți face altor HR-i? Exemple de bune practici?
Nu ne oprim din a le oferi cursuri și traininguri, astfel încât să nu-i privăm de beneficiile cu care s-au obișnuit în această direcție.
Organizăm periodic ședințe cu colegii, având posibilitatea de a intra unii în casele altora (virtual, desigur), de a-și cunoaște munca mai în detaliu decât până acum, de a fi la curent cu proiectele pe care le desfășurăm, cu greutățile întâmpinate, dar, mai ales, cu realizările avute.
Credem că, în contextul actual, câștigă companiile care se adaptează cel mai rapid și cele care au grijă de oamenii lor.