Cum comunică departamentele de sales și marketing la nivel organizațional, în 2019, și care sunt schimbările care ne așteaptă

La Sales & Marketing Conference, s-a vorbit despre provocarile departamentelor de marketing si sales, din prezent si din viitor.

Când brandurile „prăfuite” se reinventează este nevoie de curaj, viziune și dorință de schimbare. Marina Zara – Head of Marketing and Communications, Metro Cash & Carry România – a lămurit ce înseamnă un proces de reinventare și transformare a unui brand care vrea să se alinieze brandurilor cu purpose din 2019.

În încheierea primei sesiuni de discuții, inivitata specială, Pauliina Jamsa – Global Senior Online Marketing Manager, Siemens (UK) – a vorbit despre rolul inteligenței emoționale în funcțiile de leadership. „75% dintre companiile care aderă la un proces de schimbare major eșuează. Cauzele? Principala cauză este rezistența impusă de angajați (58%), probleme de leadership (40%), comunicare deficitară (29%). Dacă vrei cu adevărat să schimbi o organizație, trebuie să începi de la oameni, schimbarea începe la oameni.”

Cea de-a doua sesiune a discuțiilor a vizat o dezbatere cu privire la schimbările și adaptarea departamentelor de sales și marketing la tendințele 2019. „Dacă nu ești în online, nu exiști. Dar nu este suficient să fii în online, ci să fii acolo unde trebuie. Să fii în pas cu tehnologia, să fii în locurile în care oamenii caută și sunt prezenți. În urmă cu 15-20 ani, în vânzări, se punea accent pe empatie, pe puterea de convingere, puterea de a dezvolta o relație cu clientul. În prezent, din cauza migrării către zona de online, una dintre abilitățile oamenilor de vânzări devine puterea de analiză: este important să culeagă informații, să creeze pattern-uri și să încerce să creeze o legătură cu clientul”, spune Cristian Turculeț – Regional Development Manager România & Bulgaria, Amrest (Starbucks).

„Oamenii nu mai vin în magazinele tradițioanle să cumpere bunuri. Noi, ca oameni de vânzări, trebuie să fim prezenți oriunde se află clienții noștri. Au apărut tot felul de tehnologii implicate în procesul de vânzare. Vorbim despre tehnologii încorporate în procesele de vânzare. Tehnologie de forecast pentru a crea experiențele extrasenzoriale pe care le caută clienții, spre exemplu”, afirmă Cristina Simulescu – Commercial Activity Leader, IKEA.

Cu privire la schimbarea abilităților din domeniul vânzărilor, Bogdan Colea – National Sales Manager Group Cris-Tim – este de părere că tehnologiile au un impact major în interiorul departamentelor de marketing, însă ceea ce lipsește este atitudinea și mentalitatea de acum mulți ani: „Un bun vânzător este cel care dezvoltă o relație bună cu clientul. Iar pentru ca o companie să-și țină angajații motivați, trebuie să investească în ei, să-i sprijine prin proiecte și să le acorde șansa de a dovedi de ceea ce sunt capabili.”

În completare, Cristian spune că: „Puterea exemplului este esențială. Din perspectiva viitorului, este esențial să le ții tot timpul vie curiozitatea, să le lași libertatea de a se implica.”