Cum comunică departamentele de sales și marketing la nivel organizațional, în 2019, și care sunt schimbările care ne așteaptă

La Sales & Marketing Conference, s-a vorbit despre provocarile departamentelor de marketing si sales, din prezent si din viitor.

Companiile își setează obiective strategice la nivel organizațional, le transpun în interiorul departamentelor de sales și marketing, însă translația vine cu dificultăți majore la nivel de KPI, de comunicare etc. Pentru a stimula performanța la nivelul departamentelor de marketing și sales, „un lider trebuie să aibă un business acumen. Este importantă resursa umană în scopul de a atinge obiectivele organizației”, afirmă Cristian. În același timp, „un leader de vânzări trebuie să știe să vândă. Contează foarte mult modul în care comunici. Dacă comunici doar cifre, angajații ajung la concluzia că ei reprezintă doar cifre”, adaugă Bogdan.

„Liderii ar trebui să explice importanța unor task-uri, unor indicatori de performanță și să vadă importanța tuturor acestor etape. Trebuie să le oferim mediul în care să își expună ideile, iar un leader trebuie să fie orientat către creșterea oamenilor”, este de părere Cristina.

În ceea ce privește tendințele de lucru remote, tehnologia oferă în acest moment toate resursele pentru a economisi alte resurse. La nivel de echipă, toate aceste resurse tehnologice aduc doar beneficii.

În încheiere, Lisa Krost Meyers – Global Marketing And Brand Manager, Alienware, DELL (USA) – a vorbit despre ceea ce înseamnă un brand important, cu voce, și un business puternic și legătura strânsă dintre cele două. „Când vorbim despre un brand puternic, cu o istorie în spate, în spatele poveștii sale stă o echipă întreagă, unitară care nu se uită doar ca rezultatele de business să fie atinse, ci și ca povestea, valorile și misiunea organizației în sine să fie transmise la nivel intern și apoi la nivel extern, către audiență. Un brand puternic este perceput ca fiind așa dacă asta consideră consumatorul. El îi dă valoare, la fel cum tot el îl poate subclasa”, spune Lisa.

Printre partenerii media, s-a numărat și Manager Express.