Cum îți poate ajuta automatizarea afacerea

Cum iti poate ajuta automatizarea afacerea

Automatizarea îți poate ajuta afacerea să economisească timp și energie într-o multitudine de moduri.

Automatizarea permite proprietarilor de afaceri să îndeplinească sarcini repetitive sau să adune cantități mari de date.

Sistemele avansate de AI combină aceste beneficii prin colectarea de date și utilizarea acestora pentru a îmbunătăți și a eficientiza fluxul de lucru.

40% din întreprinderile mari automatizează cel puțin un proces de afaceri, în timp ce douăzeci și cinci la sută dintre proprietarii de întreprinderi mici raportează utilizarea automatizării.

Întreprinderile care utilizează automatizarea pot îmbunătăți asistența clienților, pot genera mai multe oportunități, pot îmbunătăți raportul cu consumatorii și pot aduna date pentru campaniile viitoare.

Te gândești să adăugi automatizare la mica ta afacere? Dacă da, nu ești singurul. Automatizarea are o varietate de utilizări excelente care îl fac un instrument de top pentru marketeri, CEO-uri și personalul care se ocupă de asistență pentru clienți. Există un motiv pentru care 40% din întreprinderile mari automatizează complet cel puțin unul dintre procesele lor de afaceri.

Când vorbim despre automatizare, ne referim la un sistem care poate efectua sarcini repetitive, cu puțin spațiu pentru eroare. În general, acest sistem va prelua programul manual sau va folosi inteligența artificială și poate crește și îmbunătăți pe baza interacțiunilor repetitive.

Citește și: Automatizarea va schimba piața forței de muncă din România

Eficientizează asistența pentru clienți

Creșterea vânzărilor online a determinat întreprinderile să își îmbunătățească canalele de asistență pentru clienți. Dacă cineva cumpără un produs din magazinul tău, se așteaptă să aibă opțiunea de a vorbi cu un reprezentant dacă dorește să știe despre starea comenzii sale. În plus, serviciul pentru clienți este un mod excelent de a genera noi oportunități pentru afacere. Imaginează-ți că cineva intră pe site-ul tău și are câteva întrebări, dar nu are opțiunea de a te contacta. Cel mai probabil ar pleca și nu s-ar mai întoarce niciodată.

Există o concepție greșită că chat-urile automate înlocuiesc lucrătorii umani. Adevărul este că întreprinderile au nevoie de o echipă de chat în direct pentru a ajuta la probleme complexe sau probleme pe care un robot nu le poate rezolva. Vestea bună este că poți utiliza tehnologia chatbot pentru a automatiza unele dintre întrebările comune pe care consumatorii le pun pe site.

De exemplu, dacă cineva a creat un cont pentru site-ul tău, dar și-a pierdut parola, ar trebui să programezi un chatbot care să îi ajute pe acești consumatori să își recupereze informațiile de autentificare. Sarcini ca acestea sunt considerate repetitive și pot beneficia de adăugarea automatizării. Echipa de asistență va avea mai mult timp pentru a petrece cu consumatorii care au probleme complicate, ceea ce se traduce printr-o îmbunătățire a satisfacției și reținerii clienților.

Citește și: Cum orchestrăm tehnologiile de automatizare și resursele umane pentru susținerea transformării digitale?

Prelucrare robotică a comenzilor

Una dintre cele mai semnificative probleme cu care se confruntă noii proprietari de afaceri atunci când compania lor începe să crească este procesarea comenzilor. Este aproape imposibil ca o mână de oameni să țină pasul cu comenzile a sute de clienți în fiecare zi.

Din fericire, procesarea robotică a comenzilor este o opțiune care se va extinde cu afacerea ta și te va ajuta să aloci bilete la departamentul potrivit. De exemplu, dacă vinzi haine pe site-ul tău, programul de procesare a comenzilor robotizate poate privi produsele comandate și trimite o listă de haine pentru comandă departamentelor corespunzătoare.

Această tehnică te va ajuta să eliberezi timp și să trimiți pachete mai repede. Prelucrarea automată poate îmbunătăți viteza și precizia comenzii.

De asemenea, proprietarii de întreprinderi mici și mari utilizează automatizarea pe site-ul lor web pentru a urmări comportamentul consumatorilor pentru ofertele personalizate. Netflix și Amazon sunt doi jucători mari. Ambele organizații urmăresc lucrurile pe care clienții lor le cumpără sau le urmăresc pentru a construi liste personalizate de produse sau sugestii de filme, scrie business.com.

Poți utiliza această tactică împreună cu afacerea ta, chiar dacă nu ai o afacere SaaS sau un magazin masiv de comerț electronic. Proprietarii de afaceri cu doar câteva produse utilizează automatizarea pentru a urmări modul în care consumatorii interacționează cu conținutul și pentru a înțelege mai bine ce pagini navighează. Sistemul de inteligență artificială calculează aceste date și ia decizii în două secunde cu privire la ofertele destinate consumatorului.

Răspuns automat și personalizare email marketing

Marketingul prin e-mail este unul dintre cele mai eficiente instrumente pe care le ai ca marketer. În mod tradițional, rentabilitatea investiției pentru e-mail marketing este de 3.800%. Cu alte cuvinte, poți vedea un randament de 38 USD pentru fiecare 1 dolar cheltuit.

Citește și: Sondaj PwC, despre relația angajaților de la nivel global cu automatizarea

Consumatorii se așteaptă la un răspuns aproape instantaneu, chiar dacă nu este un răspuns direct la întrebarea lor. De fapt, contactarea cuiva în termen de o oră de la trimiterea unui e-mail către compana ta face de șapte ori mai probabil să poți transforma persoana respectivă într-un client.