Provocarea comunicării strategice în companiile din România

modul in care firmele abordeaza comunicarea strategica

Pentru 42% dintre companiile românești, audiența principală în comunicarea externă sunt clienții. Urmează publicul în general cu 23%, comunitatea din care face parte compania cu 21%, jurnaliștii cu 10% și autoritățile, cu 4% din totalul de răspunsuri. Numai pentru două din 100 de companii audiența principală în comunicarea externă este societatea civilă.

În România, 70% dintre companii consideră că cel mai important rol al comunicării strategice este managementul reputației, deci notorietatea firmei. Pe locul doi, la cinci puncte procentuale distanță, este relația cu clienții cu 65%, iar pe locul trei cu 58% este promovarea firmei. Numai 47% dintre respondenți consideră că rolul comunicării strategice este creșterea afacerilor, 38% spun că rolul principal este obținerea de avantaje competiționale, iar 35% consideră că este gestionarea riscurilor.

Topul celor mai importante trei activităţi de comunicare strategică din punctul de vedere al ponderii în total pune pe locul unu, cu 65%, relația cu presa, deși numai 10% dintre companiile respondente spuneau că principala audiență pentru comunicarea strategică sunt oamenii de presă, jurnaliștii. Pe locul doi este social media cu 58%, iar pe locul trei sunt inițiativele de PR cu 48%, urmate la diferență de numai un procent de brandul de angajator și CSR (47% fiecare).

Despre Valoria

Valoria Business Solutions este o companie de consultanță, training, și coaching. Misiunea companiei este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională și în dorința lor de a-și accelera potențialul. Aflați mai multe despre noi pe: www.valoria.ro

5 provocări majore pentru Directorii de MarketingElena Badea, Managing Partner, Valoria Business Solutions 

Timp de 15 ani Elena Badea a fost Director de Business Development și apoi Director de Marketing al unei companii internaționale de top care activează în Romania. Are o vastă experiență în business development, account management, marketing corporativ, operațional și marketing digital. A coordonat 43 de cercetări privind mediul de business și antreprenorial din Romania și s-a implicat în programe de formare și coaching pentru manageri și oameni de afaceri, dar și în proiecte de responsabilitate socială și educație. Publică frecvent articole în presa centrală din țară și este invitată ca vorbitor la numeroase conferințe naționale pe teme actuale de marketing și business development.