Cum poți face din selecție și recrutare o poveste de succes

selectie si recrutare

Revenind acum la selecție și recrutare, oare ce ”ingrediente“ trebuie adăugate unui astfel de proces pentru ca el să fie de succes? Ce calități ar trebui să aibă candidații și cum ar trebui să procedeze reprezentanții companiei?

Dacă ne referim la candidați, Waren Buffet spunea că el selectează colaboratorii având în vedere trei calități: integritatea, inteligenţa și energia. Iar dacă persoana în cauză nu are prima calitate, celelalte două nu mai contează.

Aceste criterii le-am regăsit, total sau parțial, în companiile în care am lucrat sau pentru care am livrat traininguri. La acestea se adaugă și alte criterii: competențe, abilități, motivație.

Personal, am observat că pentru candidații cu motivare, potențial și atitudine succesul a venit sigur și constant. Au și competențele inițiale rolul lor, mai ales în pozițiile înalt specializate, însă acestea pot fi dezvoltate mai ușor în organizații cu o cultură solidă de învățare și transfer de cunoștințe.

Dacă vorbim despre ingredientele de succes pe care compania le poate aduce în procesul de selecție și recrutare, aș menționa în primul rând: brandul de angajator, claritatea și ușurința în comunicarea cu posibilii candidați, criterii clare de selecție, intervievatori pregătiți și flexibilitatea. Piața muncii este din ce în ce mai dinamică, candidații sunt din ce în ce mai bine informați, mai pretențioși și mai greu de convins, și orice element poate să facă diferența.

În plus față de cele de mai sus, dar strâns legat de succesul sau insuccesul colaborării între noul coleg și organizație, trebuie avută mare grijă la perioada de inducție. Aici se pot pierde multe “puncte” sau chiar oameni. Cu cât această perioadă de început este mai bine coordonată și implementată, iar managerii direcți se implică în introducerea graduală a noului coleg în echipă și în sarcinile curente, asigurându-i suportul permanent (mai ales în momentele mai dificile), cu atât colaborarea va fi mai de succes și mai de durată.

(Foto: Samuel Mann, www.flickr.com)

Petrică Bordei, Trainer Interact

Petrica Bordei s-a alăturat echipei Interact Business and Communication în octombrie 2017. Anii petrecuți în multinaționale din România – în departamentele de vânzări și resurse umane – precum și interacțiunile cu partenerii și colegii din alte țări l-au ajutat să-și formeze o perspectivă relevantă a ceea ce înseamnă climatul de afaceri și organizațional actual, caracterizat de schimbare continuă și multe provocări. Dorința lui este ca, din poziția de trainer, să împărtășească experiențe și bune practici cu alți profesioniști din țară, în beneficiul fiecăruia și al celui comun, organizațional.