Cum să crești satisfacția angajaților fără să le mărești salariul?

Numarul mediu de salariati din economie a crescut cu 1% in 2018

Există o concepție greșită cum că banii ar fi principala formă de satisfacție a angajaților. Într-adevăr, ei reprezintă o formă prin care companiile își recompensează angajații. În mod normal, angajatorii cred că, dacă oferă o mărire de salariu angajaților, acest lucru va conduce implicit către o creștere a productivății lor. De aceea, de cele mai multe ori, sunt nedumeriți atunci când acest lucru se dovedește neadevărat și totodată surprinși să constate că banii nu cresc, neapărat, productivitatea.

Adevărul este că o firmă eficientă înseamnă mai mult decât niște angajați bine plătiți. Anagajatorii ar trebui să privească dincolo de bani și să evalueze cultura organizațională și stilul de conducere pentru a găsi răspunsuri în ceea ce privește ridicarea nivelului de satisfacție al angajaților săi.

Creează oportunități pentru conexiune

Interacțiunea personală cu angajații la locul de muncă este cel mai important factor pentru un stil de conducere eficient. Participă la sesiunile de brainstorming, mergi la un prânz cu membrii echipei și menține o relație deschisă cu aceștia. Astfel, cultivi o atmosferă de colegialitate în birou și deschizi calea pentru a ajuta angajații în viața personală, la momentul potrivit.

Creează un sistem de feedback de încredere

Feedback-ul este o modalitate bună de a comunica despre companie sau despre problemele din echipă care au nevoie de îmbunătățiri. De cele mai multe ori, managerii nu asigură suficientă îndrumare sau oferă comentarii vagi, negative, care sunt mai mult insultătoare decât constructive. Să îți critici angajații pentru greșelile lor nu este productiv pentru companie sau de ajutor pentru întărirea relației dintre tine și membrii echipei. În același timp, este la fel de neproductiv să pierzi timpul angajaților sau resursele companiei, lăsându-i să facă aceleași greșeli, fără a le oferi un feedback corespunzător.

Citește și Ce beneficii extrasalariale îşi doresc angajații şi care sunt bugetele alocate de companii

Nu supraveghea 

Supravegherea anagajaților este una dintre cele mai comune și mai ineficiente modalități de a gestiona angajații. Deși nu vrei să îți lași angajații fără îndrumare, trebuie să ai în vedere că nimănui nu îi place să i se spună constant ce să facă sau să îi fie analizată și judecată fiecare mișcare. În loc să supraveghezi munca angajaților, ușureaz-o, oferindu-le resursele necesare sau fiind tu însuți o resursă.

Toate greșelile oferă o oportunitate de creștere și îmbunătățire, însă numai dacă lecția este învățată. Astfel de lecții devin o frustrare atunci când angajații se simt supravegheați. Dacă ai experți în echipă, este cu atât mai necesar să rămâi departe de ei și să le permiți să ia deciziile de care au nevoie.

Încurajează prieteniile la birou

Nimeni nu își face prieteni cu ușurință, așadar este responsabilitatea managerilor și șefilor de echipă să creeze un mediu în care prieteniile să se dezvolte. Pentru a construi relații mai puternice, atât personale, cât și profesionale, încearcă să înveți cel puțin un lucru personal important despre fiecare angajat, în special ceea ce îl motivează.

Să știi mai multe despre o persoană ajută la crearea unei relații mai transparente, ceea ce întărește încrederea. Poți crește încrederea angajaților ajutându-i să-și creeze conexiuni cu ceilalți. prin activități de teambuilding în afara biroului, precum o cină care să faciliteze socializarea sau o seară de jocuri de societate. Astfel de activități îi ajută pe angajați să se cunoască și să-și facă prieteni.

Sursa: www.entrepreneur.com

Foto: Annie Spratt / Unsplash