Cum să îmbunătățești procesul de angajare

Cum sa imbunatatesti procesul de angajare

Recrutarea necesită timp și este costisitoare, așa că nu este de mirare că managerii și profesioniștii în resurse umane sunt în căutarea de sfaturi și trucuri pentru a ușura procesul, menținând în același timp eficiența.

Recrutarea nu este o sarcină ușoară. Cu toate acestea, 32% din forța de muncă speră să schimbe locurile de muncă în 2019. Este clar că există mulți solicitanți de locuri de muncă pe piață și este doar o problemă de a îi atrage pe cei potriviți și de a-i ține la bord pe tot parcursul procesului de recrutare.

Citește și: Modilități prin care să ușurați procesul de angajare

Din fericire, există mai multe trucuri eficiente care ajută la reducerea atât a costurilor, cât și a procesului și crește în același timp șansele de a descoperi candidați calificați. Iată câteva trucuri de recrutare pe care le poți implementa pentru un proces de angajare mai ușor.

Creează un anunț de muncă eficient

Ar trebui să fie evident, dar scrierea unui anunț de job atractiv și bine editat, care să corespundă poziției este cel mai important truc de recrutare.

Există candidați care vor aplica la fiecare loc de muncă disponibil. Dacă vrei opțiuni pentru potențiali angajați de calitate, asigură-te că anunțul este impecabil.

În primul rând, titlul poziției reflectă cu exactitate cerințele rolului? Cei mai mulți candidați caută după titlul locului de muncă, deci asigură-te că titlul este conform pentru a-i atrage pe cei cu setul de abilități de care ai nevoie.

Citește și: Speranța de angajare a tinerilor a crescut în 2019

Actualizează fiecare listă de poziții și construiește-o pentru a atrage audiența ideală de candidați calificați. Păstrează formatarea clară și simplă, astfel încât descrierea să fie ușor de scanat. Dacă o privire rapidă atrage interesul unui candidat, aceștia vor citi în detaliu anunțul. Dacă nu, este probabil să meargă mai departe.

Informează-ți publicul despre ce este special despre această poziție în această companie – ar trebui să fie ca cea a niciunei alte companii. Nu include cerințe inutile care pot demotiva candidații. Împărtășește gama de salarii și beneficii ori de câte ori este posibil. Din păcate, pentru profesioniștii din HR, cum ar fi managerii de resurse umane și agențiile de personal, mulți solicitanți de locuri de muncă vor transmite locuri de muncă care nu listează aceste informații.

Afișează-ți misiunea

Asigură-te că misiunea și valorile companiei sunt în fața și centrul prezenței tale online. Milenialii, de exemplu, gravitează spre companii care știu pentru ce valori militează și se luptă spre idealurile lor.

Asigură-te că misiunea și valorile companiei sunt clar exprimate pe canalele de social media și pe site-ul web. Există pagini dedicate lor? Ai putea lua în considerare, de asemenea, să exprimi pe scurt misiunea companiei în anunțurile de muncă. Făcând acest lucru, este posibil să atragi solicitanți de joburi care să fie mai potriviți cu cultura firmei și care împărtășesc pasiunile acesteia.

Actualizează software-ul de resurse umane

Înainte de a lua măsuri serioase în procesul de angajare, asigură-te că software-ul de resurse umane este actualizat, eficient și adecvat nevoilor companiei. Există multe instrumente minunate care ajută la automatizarea proceselor de recrutare, cum ar fi plasarea anunțurilor de muncă și comunicarea cu candidații, scrie business.com.

De fapt, majoritatea solicitanților de locuri de muncă susțin că frustrarea lor cea mai mare atunci când se aplică la locuri de muncă este tăcerea. Ai aplicat vreodată la un loc de muncă, încântat de gândul unei oportunități grozave, doar pentru a nu primi niciodată un răspuns? Cu toții putem fi de acord că este dezamăgitor, cel puțin.

Citește și: Strategii de angajare, în era Dorei și a data-ismului

Software-ul HR ține automat candidații la zi, eliminând astfel problema în întregime. Pe lângă acest beneficiu, software-ul automat este o economie de timp enormă pentru gestionarea candidaților, care reduce costurile de recrutare și ajută la menținerea procesului de angajare organizat.

Folosind un software de management al candidaților precum cel al VeriKlick, companiile pot seta anumite sarcini de angajare și recrutare pentru a fi efectuate automat, oferind managerului de personal mai mult timp pentru a se concentra pe alte responsabilități, toate simplificând totodată procesele de angajare și recrutare.

Software-ul pentru angajare și recrutare este ideal pentru îmbunătățirea rentabilității. De fapt, poți reduce drastic investiția de timp la bord cu până la 50%, reducând astfel costurile pentru compania ta prin:

  • Filtrarea CV-urilor necalificate
  • Găsirea candidaților
  • Programarea interviurilor
  • Sortarea profilurilor
  • Verificarea acreditărilor

Mobilizează-ți echipa de social media

Social media îți amplifică publicul gratuit. Este un truc minunat de recrutare, în mare parte, deoarece este eficient atunci când este folosit în mod corespunzător. Dacă firma ta are o identitate puternică și o prezență socială sănătoasă, este posibil să găsești roluri de promovare și / sau publicitate pe platformele alese, care vor aduce candidați de calitate.

Când este posibil, oferă poziții la distanță

Citește și: Un alt mod de abordare a interviului de angajare

Chiar și în 2019, prea puține companii adoptă un truc modern de recrutare – poziții pentru angajați la distanță. Comunicarea și lucrul de la distanță nu se rezumă la rămânerea acasă la pijamale. De fapt, mulți angajați la distanță sunt chiar mai eficienți decât cei dintr-un birou.

Munca la distanță este mai rentabilă pentru angajatori și pentru candidații pe care îi angajează. Opțiunile de lucru la distanță atrag mai mulți candidați de top din toateorașele, la care altfel s-ar putea să nu ai acces. Ori de câte ori este posibil, cântărește opțiunea pentru o astfel de poziție.

Planifică atent și ia interviurile strategic

După ce ai primit cereri, creează o listă scurtă de candidați pentru a evalua prima rundă de interviuri. Accesează-le și programează-ți fiecare persoană având în vedere programul lor și al tău.

Înainte de a începe prima rundă, fă-ți un plan pentru tipurile de întrebări pe care le vei pune și cum îndeplinesc obiectivul final al angajării persoanei potrivite.

După ce ai întrebările, începe întâlnirea cu candidații.  Asigură-te că, în cazul în care întâlnirea este la birou, totul este ordonat și că personalul de la recepție este pregătit pentru sosirea lor. Nu uita niciodată că te evaluează și candidații.

Citește și: Testele de personalitate duc la decizii de angajare mai bune?

Asigură-te că întrebările sunt prietenoase. Întrebările agresive nu are loc în majoritatea situațiilor de interviu. Include o mică discuție prietenoasă la începutul fiecărei interacțiuni pentru a calma candidatul și a le arăta profesionalismul. Făcând acest lucru, nu numai că îi creezi un mediu mai confortabil, dar ai mai multe șanse de a vedea adevărata personalitate a candidatului și de a obține răspunsurile oneste.