Cum să obții recenzii pozitive de la clienți

Cum sa obtii recenzii pozitive de la clienti

O modalitate este de a oferi bonusuri angajaților ai căror clienți scriu recenzii favorabile despre companie.

Cel mai bun mod de a-ți determina pe clienți să posteze recenzii online pozitive despre compania ta este să soliciți angajaților tăi să le ceară.

Există site-uri speciale de recenzii, cum ar fi Yelp și Angie’s List, care nu sunt afiliate la o anumită companie și invită oamenii să își evalueze achizițiile și experiențele lor cu o mare varietate de companii. Aceste site-uri ajută potențialii clienți să decidă ce companii să angajeze, scrie business.com.

De ce sunt importante recenziile online?

Recenziile online sunt importante, deoarece mulți clienți se bazează pe ele pentru a-i ajuta să decidă ce să cumpere și de unde să cumpere. Managerii știu că recenziile proaste sunt dăunătoare pentru afaceri. Chiar dacă și angajații știu asta, s-ar putea să nu le pese – decât dacă recenziile pe care le primesc le afectează portofelele.

Citește și: Cum să folosiți recenziile clienților pentru a vă dezvolta mica afacere

Recenziile bune, pe de altă parte, sunt benefice pentru afaceri. Ele pot stimula afacerile și pot consolida reputația online a unei companii.

Proprietarii de IMM-uri (întreprinderi mici și mijlocii) care doresc să-și consolideze clientela găsesc modalități de a-i determina pe clienți să posteze despre experiențe bune pe site-uri precum Facebook, Google și TripAdvisor, deoarece știu că evaluările și recomandările sunt convingătoare – chiar dacă nu sunt întotdeauna de încredere.

De fapt, un sondaj de recenzii online a constatat că 57,7% dintre consumatorii care caută acele site-uri pentru recomandări încheie o achiziție bazată pe recenzii. Mai mult de jumătate dintre consumatorii din sondaj au spus că au citit deseori sau întotdeauna recenzii online înainte de a decide de unde să cumpere. Peste 62% au declarat că sunt importante recenziile online.

Ele sunt importante, dar nu numai pentru acei consumatori. Ele sunt importante pentru fiecare afacere care oferă produse sau servicii de vânzare.

Cum pot IMM-urile să determine clienții să scrie comentarii online pozitive:

Obține achiziții de la angajați.

Unii dintre ei s-ar putea să nu creadă că au o miză dacă afacerea funcționează bine sau prost; își primesc oricum salariul. Explică de ce recenziile online sunt importante pentru supraviețuirea afacerii și pentru stabilitatea locurilor de muncă ale angajaților lor.

Angajații care înțeleg de ce munca pe care o desfășoară este importantă pentru proprietarii companiei, pentru clienții afacerii și pentru comunitate devin adesea mai implicați în a face o treabă bună și a ajuta angajatorii să reușească.

Oferă bonusuri pentru recenzii bune, iar investiția va crește. Leagă succesul afacerii cu un fel de recompensă pentru angajații care participă la el.

Citește și: Cum manageriezi recenziile negative ale afacerii tale la domiciliu

Mandatează angajaților din toate categoriile să solicite recenzii online.

Să soliciți clienților să posteze recenzii online pozitive este opțional, mulți angajați vor sări peste acel pas. Solicitați ca aceștia să ceară și să demonstreze că au făcut-o prin a face clientul să semneze un card care îl verifică.

Nu restricționa mandatul doar la unii angajați. Solicită acest lucru pentru orice lucrător care se lucrează cu publicul – inclusiv directori. Dacă șefii nu sunt obligați să ceară recenzii, angajații de rang inferior vor observa acest lucru și vor imita comportamentul.

Prezintă recenziile pozitive la ședințele personalului. Arată angajaților lucrurile drăguțe pe care clienții le-au spus despre ei – și despre directori și manageri.

Investește în serviciul pentru clienți

Un serviciu bun pentru clienți este un comportament învățat. Unii angajați sunt în mod natural prietenoși și de ajutor, iar alții pur și simplu nu. Învață-i pe angajați cum să se îmbrace, ce să spună, cum să se comporte și, mai ales, cum să facă o muncă excelentă. Apoi, antrenează-i din nou la fiecare șase luni.

Un client satisfăcut este de obicei fericit să posteze o recenzie favorabilă pe Yelp. Problema este că un client nemulțumit este de două ori mai fericit să posteze o recenzie negativă.

Citește și: Cum să răspunzi recenziilor negative online

Un sondaj realizat de compania de marketing digital Go Fish Local a relevat faptul că și o singură recenzie online negativă sperie până la 22% dintre clienții care se gândesc să cumpere un produs. Patru sau mai multe pot costa o afacere 70% din clienții potențiali.

Sursa foto: Unsplash