Cum să te pregătești, ca manager, pentru a te reloca într-o structură internațională sau regională

Cum sa te pregatesti, ca manager, pentru a te reloca intr-o structura internationala sau regionala
  • Pregatirea profesională. De cele mai multe ori, saltul de carieră se face către o țară mai mare, cu un ritm de business intens și provocator. Pentru a fi cât mai bine pregătit să te integrezi și să oferi rezultatele așteptate cât mai curând, îți recomand să revii asupra ta, asupra nivelului de cunoștințe și competențe pe care le ai și să apreciezi diferența, dacă aceasta există. O conversație cu managerul direct actual sau chiar cu cel viitor poate fi foarte utilă. Dacă înțelegi din timp care este diferența, te poți apleca din nou asupra studiului domeniului tău de specialitate, ca să îți amintești aspectele de bază sau cele mai avansate. În fond, vei vrea să faci impresie bună în echipa în care te integrezi. Te poți interesa din timp despre obiectivele și metodele de lucru din țara-gazdă și poți încerca să le înțelegi, în caz că sunt diferite de cele pe care le folosești tu. Și, nu în ultimul rând, ar fi bine să culegi informații pentru a înțelege piața de business în care vei lucra: cine sunt clienții afacerii, care este profilul lor, ce așteptări au, ce practici de satisfacere a nevoilor acestora folosește compania etc.

Un ultim comentariu: în partea de mai sus a articolului, am pus temele de preocupare într-o anumită ordine, respectiv: aspirația de cariera, aspecte personale, aspecte profesionale. De ce am făcut asta? Aspirația de carieră este cel mai important impuls. Ea poate determina acceptarea inițială a propunerii de dezvoltare, precum și sacrificiile necesare pentru a o împlini. În al doilea rând, este aspectul personal. Acesta poate duce la succes sau la eșec. Sprijinul familiei pentru integrarea profesională este foarte important, în general, dar și pentru starea de bine sufletească. Atunci când ai tăi sunt fericiți, ești și tu fericit și liniștit și îți poți concentra energia mentală pe domeniul profesional. Și acesta este important, însă aici vei primi sprijin direct și concret din partea angajatorului, care va înțelege că poate ai nevoie de mai mult sprijin pentru a atinge obiectivele comune așteptate. Nu uita de parteneriatul cu departamentul de HR, atât din țara de bază, cât și din țara-gazdă. Cu sprijinul lor, vei reuși mult mai ușor.

Și oricum, vă doresc curaj și mult succes pentru a face pași de carieră internațională!

(Foto: Malcolm Murdoch, www.flickr.com)

Despre autor

Anca Covaciu s-a alaturat echipei MMM Consulting InternationalAnca Covaciu, Consultant Senior – MMM Consulting

Anca este consultant, coach și trainer în HR, dezvoltare managerială și organizațională, precum și eficientizarea strategică a afacerii pentru stabilizare și creștere. Cu o experiență de 20 ani în domeniul privat, ca director de HR, trainer, facilitator și coach, Anca a asistat pentru dezvoltare echipe și manageri de pe toate nivelurile organizaționale, inclusiv directori generali, din companii internaționale, precum: 3M Corp, Hoffmann La Roche, Zentiva/Sanofi, Enel, Novartis, Alcon. De asemenea, ea a lucrat în companii locale precum Prospecțiuni SA și FIMAN. A implementat și condus funcțiunea de HR și a contribuit la creșterea afacerii companiilor prin programe de eficientizare organizațională în România, Slovenia, Croația, Bosnia, Serbia, Bulgaria, Macedonia, Ucraina. Este absolventă a Institutului Politehnic București și a programului MBA al Washington University US și ASEBUSS România. Deține formări la Universitățile Bradford și Durham din UK, dar și certificări pentru coaching, consultanță organizațională și evaluare psihometrică (SHL).