Internetul a schimbat modul în care consumatorii cumpără, prezentându-le o varietate aparent nesfârșită de alegeri. Indiferent de tipul de afacere pe care îl conduceți, există întotdeauna companii noi care oferă o versiune mai bună – sau cel puțin mai ieftină – a ceea ce vindeți deja.
Vestea bună pentru companii este că acest lucru nu contează: milenialii, conform studiilor, sunt generația cea mai fidelă brandului. Peste 50% afirmă că sunt foarte fideli sau destul de loiali brandurilor lor preferate.
Deci, cum poate afacerea dvs. să treacă prin mulțimea de opțiuni și să câștige încrederea acestor clienți fideli?
Conform lui Will Fraser, CEO al platformei de fidelizare a clienților SaaSquatch, trebuie mai întâi să înțelegeți ce inspiră, de fapt, angajamentul consumatorilor în epoca internetului.
Concentrați-vă pe experiența clienților
„Experiența utilizatorului poate fi un factor-cheie al loialității clienților”, a spus Fraser. Probabil vă puteți gândi la exemple despre acest lucru din propria experiență de consumator: Atunci când o companie face profituri ușor sau angajații lor sunt întotdeauna prietenoși, este mai probabil să îi alegeți în detrimentul concurenței, indiferent de alți factori.
Crearea unei experiențe pozitive pentru clienți se află sub controlul dvs., iar Fraser subliniază faptul că fimele trebuie să fie atente la toate aspectele sale, de la facilitarea navigării pe site-ul dvs. web, până la rezolvarea eficientă a problemelor. În caz contrar, chiar și clienții fideli pot auzi lucruri negative și pot renunța la brandul dvs.
„Cu internetul, consumatorii sunt mereu conectați, au mai multe date disponibile ca niciodată și sunt gata să împărtășeașcă experiențe bune și rele oriunde oamenii vor asculta”, a explicat Fraser. „Acest lucru înseamnă că prețul unei experiențe proaste cu clienții este mai mare ca niciodată.”
Oferiți recompense adecvate
Când aude cuvintele „program de fidelizare a clienților”, recompensele sunt probabil primul lucru la care se gândesc clienții, spune Fraser. „Provocarea de astăzi este furnizarea de recompense care funcționează și cu modelul dvs. de afaceri modern”, a adăugat el.
Dacă utilizați un program de recompense, alegeți unul care inspiră o relație pe termen lung cu clienții. Clienții care profită de oferte unice, de exemplu, este puțin probabil să simtă un sentiment puternic de loialitate.