De ce angajații renunță la slujbă, atunci când câștigă la loto?

Aproape 2,5 milioane de romani au jucat la jocuri de noroc si mai ales la loto

Orice tip de leadership include și partea de self-leadership

Leadershipul se dovedește atunci când, fără să țină cont de nivelul ierarhic, cineva decide că ceea ce se întâmplă în jur este responsabilitatea lui, că succesul afacerii și calitatea vieții sunt în mâinile lui și că nu trebuie să aștepte ca altcineva să creeze viitorul pe care și-l dorește. Oamenii sunt responsabilizați când aleg să-și creeze viitorul pe care și-l doresc și să încep să fie deschiși să învețe ce au de făcut pentru a transpune schimbarea în realitate.

Într-un studiul realizat în 2016 de către GfK privind jocurile de noroc în România, se arată că aproape 2,5 milioane de români cu vârsta peste 18 ani au jucat la jocuri de noroc și mai ales la loto. Statistica oficială este în creștere, iar cea neoficială arată că doar 2% dintre cei care ar câștiga la loto s-ar mai duce la actualul serviciu. În condițiile în care 98% dintre angajați își doresc să fie în altă parte, care este probabilitatea ca în România să se producă schimbări esențiale privind construirea unor produse și prestarea unor servicii inovative la locul de muncă?

Ce înțelegem din această statistică, fie ea și neoficială? Pe de o parte, falimentul multora dintre companii în hrănirea speranței angajaților că schimbarea în companie și evoluția personală în cadrul organizației sunt posibile. Pe de altă parte, vedem că limitarea managerilor de a gândi un proces de dezvoltare bazat pe alternative în cadrul companiilor demobilizează angajații să mai creadă că pot să-și creeze o viață fericită în organizații de care să se simtă atașați. Aceștia sunt sabotați de propria credință că o schimbare reală nu este posibilă.

În concluzie

Responsabilizarea angajaților începe cu responsabilizarea față de sine. Când nu mai sunt doar niște cititori de reguli, ci contribuitori la exprimarea prin comportamente a setului de valori propriu și al companiei, angajații devin autorii viitorului lor și al organizației în care lucrează. Această responsabilizare personală mută accentul dinspre învinuirea celuilalt pentru lucrurile care nu merg bine, către puterea de a transforma compania prin creativitate, inovație și intraprenoriat.

Despre Valoria

Valoria Business Solutions este o companie de consultanță, training, și coaching. Misiunea companiei este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională și în dorința lor de a-și accelera potențialul. Aflați mai multe despre noi pe: www.valoria.ro

(Foto: chezshai, www.flickr.com)

5 provocări majore pentru Directorii de MarketingElena Badea, Managing Partner, Valoria Business Solutions 

Timp de 15 ani Elena Badea a fost Director de Business Development și apoi Director de Marketing al unei companii internaționale de top care activează în Romania. Are o vastă experiență în business development, account management, marketing corporativ, operațional și marketing digital. A coordonat 43 de cercetări privind mediul de business și antreprenorial din Romania și s-a implicat în programe de formare și coaching pentru manageri și oameni de afaceri, dar și în proiecte de responsabilitate socială și educație. Publică frecvent articole în presa centrală din țară și este invitată ca vorbitor la numeroase conferințe naționale pe teme actuale de marketing și business development.