Descoperă ce îi motivează cu adevărat pe angajații tăi

Descopera ce ii motiveaza cu adevarat pe angajatii tai

Află cum să identifici lucrurile care îi motivează pe angajații tăi și face ca locul lor de muncă să fie satisfăcător. O întrebare cu care se luptă toți leaderii care conduc o compani este cum să-și motiveze angajații. Diferitele metode de bonusuri și recompense pot aduce rezultate pe termen scurt, dar există o modalitate mai bună pentru a păstra motivația pe termen lung. Adevărata motivație este intrinsecă și puternică. Ghidează comportamentul, alimentează inovația și stă la baza motivului pentru care facem ceea ce facem.

Citește și: Crește-ți nivelul de dopamină: știința motivației

Liderii au nevoie de inteligență emoțională pentru a înțelege ce îi motivează pe oamenii de sub conducerea lor și pentru a-și identifica propriile motivații. Potrivit unui raport al Forumului Economic Mondial, inteligența emoțională este una dintre abilitățile de vârf necesare la locul de muncă de astăzi. Inteligența emoțională ajută liderii să prezică anumite comportamente și să înțeleagă modul în care oamenii vor răspunde amenințărilor și oportunităților, conducând în cunoștință de cauză o companie trece prin diferite etape de creștere, scrie business.com.

Înțelegerea modului în care funcționează motivația

Motivația nu este întotdeauna ușor de înțeles. De fapt, locul de muncă tradițional o înețelege adesea pe dos.  Conform gândirii oldschool, oamenilor nu le place munca și ar prefera să nu fie acolo. Acționând prin acea lentilă negativă, liderii încearcă să motiveze lucrătorii prin constrângere, control sau amenințări. Această abordare împiedică progresul, lăsându-i pe angajați să se teamă să greșească și să încerce idei noi.

Programele stimulative care sunt destinate a fi o formă de motivație externă pozitivă adesea nu sunt bune. Pe lângă faptul că îi determină pe angajați să se teamă să piardă, ele distrag și angajații de la obiectivele companiei.

Citește și: Cum să lucrezi atunci când nu ai motivație

Organizațiile oferă acum avantaje, precum espressoare și bere vinerea pentru a-și păstra angajații.

Motivația externă nu va fi niciodată la fel de puternică ca și motivația intrinsecă pur și simplu din cauza modului în care creierul nostru este construit. Potrivit câștigătorului premiului Nobel și psihologului Daniel Kahneman, oamenii prioritizează constant evitarea amenințărilor asupra maximizării oportunităților.

Gândește-te la școală, când ai participat probabil la un program de stimulare a lecturii – citește cărți pentru a obține o recompensă precum pizza. Ți-a plăcut să citești la fel de mult când mita externă era în joc? Probabil ca nu. De fapt, școlile care practicau asta au scos din programele lor „oferta” privind lectura în schimbul unui cupon pentru pizza, deoarece elevii citeau cărți mai scurte sau sub nivelul lor de lectură. În loc să fie o plăcere, lectura a devenit un obstacol în calea unei recompense.

Funcționează la fel în locul de muncă. Motivația externă te face să stabilești mai multe obiective realizabile în efortul de a evita eșecul – ceea ce nu e tocmai grozav pentru inovație.

Șase catalizatori ai motivației intrinsece

Liderii inteligenți emoționali înțeleg că motivația intrinsecă îi stimulează pe oameni către acțiune, deoarece ei consideră că munca este răsplătitoare pe plan personal. Pentru a ajunge la motivație intrinsecă, liderii inteligenți emoționali nu leagă obiectivele mari de compensare.

Citește și: Motivația mică sau mare?

Motivația intrinsecă vine în mai multe forme. Iată șase catalizatori comuni pe care liderii ar trebui să-i folosească pentru a identifica ce îi face pe angajații lor – și pe ei înșiși să fie motivați.

1. Teoretic

Din momentul în care ajungem pe această planetă, avem o dorință înnăscută de a învăța despre lumea din jurul nostru. Liderii și managerii companiei pot încuraja această sete de cunoștințe, oferind oportunități angajaților de a învăța și rezolva problemele. În loc să pună oamenii în fața unui task, le dau șansa să sape într-o problemă și să cerceteze soluții.

Oferă angajaților care se încadrează în această categorie oportunități de a împărtăși ceea ce au învățat cu colegii lor. Acești angajați ar fi foarte potriviți pentru programe de instruire și mentorat, așadar găsește un program care să îi provoace. Și asigură-te că le acorzi timp la ședințe pentru a oferi specificații cu privire la datele și informațiile pe care le-au descoperit, care pot fi utile altora.

2. Utilitar

Acestea sunt persoanele cărora le place să sape și să-și facă treaba. Acești angajați urăsc efortul irosit, munca robotică și adesea simt că își petrec zilele în sarcini fără sens. Le place practicul și eficiența. Oferă acestor angajați proiecte cu rezultate reale în care să își folosească abilitățile.

Acestor oameni le place să facă multe într-un timp scurt, așa că oferă-le sarcini precise și multe. Deoarece apreciază eficiența, acordă-le locuri de muncă care se pot face cu resurse limitate. De asemenea, încurajează-le eficiența punându-i în roluri provocatoare,  ca să profite la maximum de aceste abilități.

Citește și: Cum să rămâi productiv când motivația e scăzută?

3. Estetica

Este vorba despre angajații care apreciază flexibilitatea, frumusețea și echilibrul. Își doresc ca șefii lor să respecte faptul că au o viață în afara muncii, așa că lucrează cel mai bine cu procese flexibile care să îi ajute să atingă echilibrul și să încurajeze gândirea creativă. De asemenea, tind să-și înțeleagă propriile motivații și pe ale altora.

Oferă-le acestor angajați o șansă de a face diferența folosindu-și creativitatea în proiecte, dar asigură-te că stabilești așteptări și termene clare, deoarece acești angajați se luptă deseori cu perfecționismul. Mediul este adesea important pentru acești oameni, astfel încât le poți oferi oportunități de a îmbunătăți aspectul și funcționalitatea spațiului de lucru.

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •