CIO-ul, o funcție pe cale de dispariție?

Funcția de Chief Information Officer este considerată una dintre cele mai importante de la nivelul executiv al unei afaceri.

Totuși, spun cei de la Inc.com, rolul de CIO s-a modificat, de-a lungul timpului, odată cu dezvoltarea tehnologică. Potrivit aceleiaşi surse, tot mai multe companii și-au mutat infrastructura de IT în cloud, iar mare parte din ceea ce făcea CIO-ul a fost preluat de CDO (Chief Digital Officer).

Este, prin urmare, funcția de CIO pe care le dispariție sau nu?

Ne-a răspuns la întrebare Doru Dragomir, Managing Partner al companiei InnerLook și președinte al Camerei Bilaterale de Comerţ Bulgaria-România.

„Discuțiile despre modificarea rolului CIO în cadrul organizațiilor nu sunt noi. Ele se poartă deja de câțiva ani, astfel încât nu cred că putem spune că au apărut datorită creșterii externalizării IT în zona de cloud. Putem afirma că, probabil, cloud-ul a grăbit și amplificat aceste discuții, dar nu le-a creat”.

Doru Dragomir ne-a explicat, de asemenea, că discuțiile despre rolul CIO-ului au apărut și ca o nevoie de a demonstra că echipa pe care el o conduce nu este doar una de suport tehnic, ci are un rol activ într-o organizație.

Președintele Camerei bilaterale de comerţ Bulgaria-România a realizat pentru Manager Express și un profil al CIO-ului, așa cum arată el astăzi: „Noul profil de CIO este o persoană proactivă, care poate propune business-ului soluții prin care tehnologia și procesele să poată servi direct clienții organizației, atât cei interni, cât și cei externi, și mai ales să ofere, în aceste momente grele ale economiei globale, soluții de optimizare a costurilor”.

Citește și CEO-ul şi Peştişorul de aur

În ceea ce privește modul în care cloud-ul a schimbat strategiile organizațiilor, Doru Dragomir ne-a precizat că acest concept le-a determinat să „schimbe focusul CIO-ului de la zona de pură administrare a resurselor umane și tehnice”.

CIO-ul acum propune soluții de dezvoltare a afacerii, de integrare a tehnologiei existente în organizație, în procesul de creștere a valorii companiei. „El trebuie să intre în zona de creare a strategiei organizației, alături de CFO, CMO etc.”, subliniază Doru Dragomir.

„În România și în Bulgaria avem deja exemple, şi nu puține, în care acest rol proactiv a fost asumat la nivelul CIO, iar acești profesioniști au devenit relativ repede CEO sau GM ai companiilor lor sau ai altor companii din piața în care activau organizațiile lor”, conchide președintele Camerei bilaterale de comerţ Bulgaria-România.