Cultura organizaţiei este în schimbare? Iată cum să îi faci faţă în 3 pași

Cultura organizatiei este in schimbare Iata cum sa ii faci fata in 3 pasi

În afaceri, ca în viață, schimbarea poate fi dificilă. Însă poate fi chiar plăcută dacă o gestionezi corect. În ultima vreme, multe companii trec prin schimbări rapide. Angajează o mulțime de oameni noi și renunţă la mulți dintre cei vechi. O parte din cei din urmă au fost alături de companie încă de la început; alții au venit mai târziu, dar au avut personalități puternice, aducând distracție și entuziasm în cultura organizaţională.

Iar, de cele mai multe ori extinderea dramatică a organizaţiei îi forțează pe liderii care la început coordonau o mică afacere antreprenorială să abandoneze practici pe care le prețuiau înainte – cum ar fi întâlnirile individuale cu noii angajați. Acest tip de intimitate, odată un semn distinctiv al culturii organizaţionale, poate dispărea pentru totdeauna.

Este nostalgia un răspuns adecvat la această evoluție? Poate că totuși entuziasmul este o emoție mai bună, care ne inspiră să ne confruntăm cu viitorul, în loc să trăim în trecut.

În cazul în care compania ta se confruntă în prezent cu neplăceri cu angajaţii în tot procesul de dezvoltare, ia în considerare următoarele aspecte pentru a găsi o perspectivă nouă:

1.Rămâi conectat cu valorile tale.

În cele din urmă, cultura unei companii este definită de viziunea, misiunea și valorile sale. În mod special de valori. Păstrează-le pe acestea vii, iar cultura organizaţiei tale va avea grijă de ea însăși. Îndepărtează-te de ele și nu va conta pe cine angajezi sau concediezi – ai pierde din vedere motivul pentru care organizaţia ta există. Acest lucru va duce la apatie și demoralizare.

Ajutaţi angajaţii să asimileze valorile organizaţiei până ce acestea devin a doua natură. Organizează întâlniri dedicate explorării și definirii acestor valori. Sărbătorește public și recompensează angajații care le exemplifică și fă din acest lucru o parte crucială a procesului de angajare. Angajarea celor mai bune talente din lume nu va dura mult, dacă valorile sunt diferite de cele ale echipei.

2. Ajută-i pe ceilalţi să accepte că schimbarea este inevitabilă.
O companie este compusă din persoane. Acestea vin și pleacă. Când pătrund într-un nou colectiv, într-o nouă cultură organizaţională, gravitează spre cei cu personalități similar și își construiesc o serie de amintiri. Ei vor vedea în mod firesc momentul cel mai fericit din companie ca un fel de epocă de aur, pentru că asta fac oamenii în mod natural.
Dar totul este subiectiv. Nu există o versiune optimă a unei companii, așa cum nu există o versiune optimă a unei echipe din cadrul unei companii. Adăugarea sau renunţarea la o anumită persoană înseamnă pur și simplu că un anumit grup este acum diferit, nu mai bun sau mai rău.

Încurajează-i pe oamenii tăi să îmbrățișeze diferențele în loc să râvnească în continuare la un prieten dispărut sau la tradiție. Evită să construiești fantezii despre zilele mai bune din trecut. Cultivă o atitudine de „ce e mai bun urmează să vină”. Dacă poți accepta cultura ca fiind dinamică – o colecție de persoane a căror misiune este fermă, dar a cărei strategie se poate schimba în orice moment – vei merge mai degrabă cu fluxul natural al lucrurilor în loc să opui rezistenţă. Pe termen lung, vei fi mai mulțumit și lucrurile vor curge mai eficient.

3. Fii creativ și găsește o înlocuire pentru practicile pe care a trebuit să le abandonezi.
Atunci când afacerea ta se dezvoltă, vei observa că atunci cand primești un grup nou de angajaţi și continui să le faci turul companiei, despre unele din persoanele angajate deja nu-ţi vei mai aminti nimic. Nu vei mai fi familiarizat cu poveștile tuturor angajaţilor tăi și va trebui să faci o trecere profundă de la conexiunile emoționale personale bazate pe conversații frecvente la conexiuni emoționale mai largi, pe baza datelor că acești oameni cred în misiunea companiei tale, îţi împărtășescc valorile și își îndeplinesc rolul.

Este totuși responsabilitatea ta să faci tot ce poţi pentru ca noii veniți să simtă că CEO-ul lor este accesibil. Dacă întâlnirile individuale nu mai sunt posibile, poţi alege o zi când oamenii sunt bineveniți să te contacteze pe Slack și să îţi pună orice întrebare doresc. Dacă adunarea întregii companii la aceeași masă într-un bar local este acum imposibilă, poţi totuși să declari “happy-hour” în anumite zile din lună, pentru ca angajaţii să se poată relaxa și interacţiona între ei stabilind legături bazate pe alte lucruri în afară de muncă.

Nu este rezonabil să crezi că o companie formată iniţial din trei persoane își va menține cultura identică, pe măsură ce se va dezvolta până la 3.000.

Sursa: Inc.com

Foto: Pixabay

Citește și Vrei ca organizaţia ta să intre pe lista „celor mai bune locuri de muncă”? În primul rând, trebuie să faci acest lucru