Cum să faci angajări pentru departamentul de suport clienți?

Cum să faci angajări pentru departamentul de suport clienți?

Când ai la dispoziție doar două ore pentru interviu, fiecare întrebare contează. Mai mult, fie că vorbim de suport clienți sau de orice alt departament, situația se complică mai ales când intervine aprecierea abilităților de comunicare si de manageriere a situațiilor limită, așa numitele “soft skills”. Dar există mai multe sfaturi despre cum poți angaja cu succes oamenii potriviți atât pentru rol cât și pentru companie.

O posibilă listă a calităților pe care ar trebui să le aibă orice candidat care trece mai departe pentru o poziție de suport clienți conține: empatia, atenția la detalii, comunicare bună, potrivire cu cultura internă a organizației. Cunoștințele tehnice nu sunt pe listă pentru că ele vor fi învățate după angajare.

Adaugă la această enumerare ceea ce ai nevoie în business-ul tău. Întreabă sau observă-i pe cei care lucrează acolo deja și au succes în ceea ce fac, pentru a găsi caracteristicile de căutat la viitorul angajat.

O metodă de a testa empatia și răbdarea este de a îl ruga pe aplicant să te învețe ceva bazat pe un topic de interes sau hobby de-al său. Poți să te prefaci neatent și să observi reacția celuilalt.

Un alt caz ce imită o situație posibilă este să îl rogi pe candidat să scrie un e-mail către client prin care răspunde la un scenariu (o rezervare cu probleme, o comandă cu eroare etc).

Rezolvarea acestui caz poate oferi informații despre:

  • Nivelul de cunoaștere a limbii testate
  • Cât de bine își comunică intențiile
  • Atenția pentru detalii când prezintă solutia. Sunt conciși? Folosesc toate uneltele disponibile pentru a explica rezolvarea?

Se poate vedea în scrisoarea de motivație dacă persoana respectivă își expune personalitatea și corelează calitățile sale cu posibilitățile din companie (dacă a făcut o cercetare despre potențialul angajator).

O altă calitate cheie de urmărit este capacitatea de a se auto-motiva. Acest lucru poate fi dedus într-o oarecare măsură din proiectele anterioare, cum a lucrat cu foștii colegi, cum și-a îndeplinit rolul, ce calități au observat ceilalți în el, ce au apreciat etc.

Pentru a determina potrivirea cu cultura organizațională, folosește întrebările deschise de genul : “Spune-mi despre tine”. Întreabă despre pasiuni sau discută despre ceva aleatoriu. Acest exercițiu are scopul de a-l face pe candidat să vorbească în mod natural. Vei dori ca cei care lucrează pe suport să fie persoane cu care să îți dorești să vorbești chiar și când te întâlnești în lift cu aceștia.

Succes în a descoperi angajații potriviți!

_________

Abonează-te AICI la newsletterul Manager Express si descarca gratuit un e-book cu sfaturi despre cum să găsești și să angajezi cei mai buni oameni pentru business-ul tău.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •