Dacă ești în punctul de a accepta oferta pentru un nou loc de muncă, ar trebui să iei în considerare contraoferta șefului tău?

Daca esti in punctul de a accepta oferta pentru un nou loc de munca, ar trebui sa iei in considerare contraoferta sefului tau

Vezi cu atenţie ce ţi se dezvăluie. După ce a fost informat cu privire la decizia ta de a pleca, șeful tău spune că organizaţia se gândea la un nou rol sau noi responsabilități pentru tine și i-ar plăcea să îi acorzi șansa de a-ţi prezenta ce avea în plan. „Acest tip de reacție este greu de falsificat”, spune unul dintre directorii executivi intervievaţi. „Ei nu pot veni cu o contraofertă plină de integritate într-o zi sau două, dacă ei încearcă doar să te cumpere înapoi”. Gândește-te dacă crezi cu adevărat că acea ofertă este ceva ce ar fi făcut oricum la un moment dat în viitorul apropiat. Dacă da, ai putea să reconsideri decizia de plecare.

Cu toate acestea, chiar și dezvăluirea unei contraoferte reale, poate fi pur și simplu un semn al unei economii în curs de consolidare, care presează companiile să-și păstreze oamenii – inclusiv pe cei pe care ei i-ar fi neglijat sau subapreciat anterior. Dar, atunci când situaţia se va schimba, nu există nici o garanție că o astfel de neglijență nu va mai reveni.

Fă un pas înapoi. Dacă încă nu ești sigur dacă trebuie să accepți contraoferta, discută despre asta cu mentorul tău sau cu un alt consilier de încredere care te poate ajuta să treci prin toate ramificațiile situaţiei, luând în calcul și reputația ta. Dacă ești perfect clar cu privire la motivele tale de plecare, în special motivele pozitive, ar trebui să poţi rezista contraofertelor, autentice sau în de alt fel, care în cele din urmă nu sunt în interesul tău.

Poate că cel mai bun sfat despre o contraofertă este să eviţi să se ajungă la asta. Cu mult înainte de a primi o ofertă externă și a crește așteptările celeilalte companii, trecând prin întregul proces de interviu, oferă-i șefului tău un fel de „drept de prim refuz”. Unii dintre directorii care au participat la studiu au recomandat ceea ce unul dintre ei numește „discuție pre-renunțare” – o discuție sinceră cu șeful tău despre avantajele și dezavantajele mișcării în carieră pe care o analizezi. Șeful ar trebui să fie cineva în care ai încredere, care are în vedere interesul tău cel mai bun și care, cu siguranță, nu îţi va purta pică indiferent de ce ai decis. Dacă șeful tău reacționează cu furie sau resentimente, voi doi probabil că nu aveţi o relație sănătoasă. Și această revelație poate fi un alt factor care te va ajuta să cântărești mai bine viitoarea mișcare.

Sursa: HBR.org

Foto: Pixabay

Citește și Cât de toxic este locul tău de muncă?