De ce este important procesul de integrare a noilor angajați?

5 moduri pentru a îmbunătăți comunicarea internă

Fișa postului și ținte de performanță

Toți angajații trebuie să cunoască în detaliu care sunt așteptările companiei de la ei. O fișă a postului, care explică sarcinile și responsabilitățile nu este mereu de ajuns. Definirea unor ținte de performanță, targeturi, scopuri etc sunt foarte utile în special în primele 12 luni. Comunicarea lor scrisă nu este, totuși, suficientă. Discutați pe îndelete cu angajatul toate aceste mențiuni.

Fii prezent de la început în prima lui zi de lucru

Este foarte posibil ca angajatul tău să nu cunoască pe nimeni din companie în afara oamenilor cu care a susținut interviul de angajare, iar tu ca viitorul lui manager direct, ești cu siguranță unul dintre ei. Fii acolo în prima lui zi de lucru, explică-i cum se vor derula trainingurile, fă-i cunoștință cu echipa, oferă-i toate lucrurile de care are nevoie de la cartele de acces la telefon de birou, dacă este cazul, completează toate actele necesare și discutați fișa postului și targeturile despre care vorbeam mai devreme.

Prezintă-le întregul birou

Oferă-i un tur al clădirii, arată-i tot de la unde sunt baia, depozitul, bucătăria până la locurile în care depune cereri pentru birotică, unde sunt departamentele de suport, cu cine discută pentru chestiuni uzuale. Învață-i să folosească faxul, copiatorul și chiar și cuptorul cu microunde din bucătărie dacă este cazul.

Programează traininguri de bază

Majoritatea companiilor lucrează cu softuri dedicate, prin urmare noul angajat va trebui să fie învățat să le folosească. Programează un training în care i se arată setările de securitate, i se configurează telefonul, e-mailul și calculatorul, i se oferă acces la manuale și proceduri, folosirea perifericelor etc.

Fă-i cunoștință cu „noul lui prieten”

Deși menționată într-un mod glumeț, aceasta este probabil cea mai importantă procedură dintre toate. Alege unul dintre membrii vechi ai echipei pe care să i-l prezinți angajatului nou venit ca fiind ”noul lui bun prieten”. Acest prieten este acea persoană cu care acesta să poată discuta de la egal la egal, căruia să îi pună întrebări pe care nu le poate pune șefului direct și care îl poate familiariza cu dinamica echipei în care va fi integrat.