Schimbarea culturii organizaționale, un elefant care se consumă în doze mici

cultura organizationala

Raportarea la timp

Deoarece raportarea angajaților la timp este o altă dimensiune esențială în evaluarea unei culturi organizaționale, în cazul multor afaceri de familie studiile au arătat că orientarea spre trecut sau spre prezent influențează acceptanța schimbării. Deoarece schimbarea înseamnă stabilirea viitorului dorit ca să escaladezi provocările din prezent, concentrarea atenției asupra a ceea ce a fost dă percepția unei lipse pe plan strategic, creează incertitudine, naște comportamente disfuncționale.

Potențiale soluții 

  • oferirea posibilității angajaților, clienților și furnizorilor de a contribui cu idei care să îmbunătățească politicile și procedurile de lucru;
  • forumurile interne pentru angajați și implementarea sondajelor privind calitatea relațiilor cu clienții și satisfacția furnizorilor sunt foarte utile;
  • organizarea unui grup de management strategic care să se întâlnească săptămânal pentru a discuta provocările de afaceri, pentru a coordona activitățile dintre funcțiuni, pentru a construi încredere și coeziune;
  • stabilirea viziunii companiei și declarației de misiune, cu participarea managementului fiecărei funcțiuni, pentru a încuraja sentimentul de apartenență;
  • realizarea unui panou cu fotografiile companiei din primii ani ajută angajații să cunoască istoria și longevitatea companiei și încurajează munca în echipă.

În concluzie

Îmbunătățirile organizaționale sunt puțin probabile fără schimbarea culturii companiei. Dar schimbarea culturii este de durată, necesită intervenții continue și este fie prea costisitoare, fie prea consumatoare de timp. De aceea, realizarea schimbărilor structurale necesare poate servi drept intervenție inițială pentru schimbarea culturii. Îmbunătățirea colaborării, în special în rândul echipei de conducere, creează posibilitatea unui dialog continuu între toți colegii și netezește calea ca acest comportament să fie întegrat în relațiile lor de lucru. La fel, socializarea poate aduce un angajament față de valorile organizaționale și poate încuraja o mentalitate orientată spre lucrul în echipă. Schimbarea culturii este un elefant care se consumă în doze mici.  

Despre PKF Finconta

De peste23 de ani, PKF Finconta este una dintre principalele 10 firme de servicii profesionale din România. Ca membri ai PKF International Ltd., suntem parte dintr-o rețea internațională de firme independente din punct de vedere legal, care oferă consultanță și audit oriunde în lume. Grupul PKF Finconta este format din patru societăți cu capital românesc: PKF Finconta, PKF Finconta Consultanță, PKF Finconta HR și Finconta Consulting SRL, membre ale organismelor profesionale naționale CECCAR, CAFR, CCFR și UNPIR. Prin intermediul acestora, oferim servicii de audit financiar, analiză financiară corporativă, consultanță fiscală, întocmirea dosarului prețurilor de transfer, servicii de contabilitate, salarizare, resurse umane, insolvență, auditarea fondurilor nerambursabile și due diligence de achiziții.

(Foto: Samuel Mann, www.flickr.com)

Alina Făniță, CEO, PKF Finconta

Alina s-a reîntors în PKF Finconta după opt ani de experiență acumulată în Big 4, unde a fost implicată în auditarea marilor companii naționale și multinaționale, în calitate de Senior Manager în departamentul de audit. Este licențiată în Contabilitate și Analiză Financiară, în cadrul Academiei de Studii Economice București și este membru activ al ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), CAFR (Camera Auditorilor Financiari) și IIA (Institute of Internal Auditors) – Canada.

A acumulat experiență profesională prestând servicii de audit financiar, due diligence, audit intern și alte servicii conexe activității de control intern.  A abordat o diversitate de aspecte tehnice din domeniul financiar-contabil și a coordonat servicii atât pentru clienți companii mari, listate, multinaționale, cât și pentru companii locale orientate spre creștere. Alina a fost trainer pentru cursuri IFRS având ca scop pregătirea angajaților și a personalului din departamentele financiare ale clienților.