Software şi HR, domeniile în care se recrutează cel mai mult pe LinkedIn

LinkedIn Sursa: forbes.com

În schimb, o rubrică trecută adesea cu vederea, dar foarte importantă, este cea de Summary, care trebuie să conțină un rezumat al experienței și intereselor, pentru a atrage atenția asupra profilului încă de la prima vizualizare. Specialiștii Smartree recomandă ca această rubrică să fie completată, astfel încât recruiter-ului să îi fie cât mai ușor de vizualizat și citit.

Fotografia de profil, obligatorie

Este foarte important ca profilurile de LinkedIn să fie ilustrate cu o fotografie, un alt element frecvent neglijat de către cei aflați în căutarea unui job, care trebuie să știe că profilurile care nu au poză sunt mai rar accesate față de cele care au poză. Aceasta trebuie sa fie decentă, clară și încadrată într-un mediu profesionist.

Nu sunt recomandate pozele de grup, între prieteni, cele de familie, cu membrii acestora, sau cele realizate în cadrul anumitor evenimente personale. De asemenea, în cazul industriilor creative, precum publicitatea, PR-ul sau marketing-ul, pot fi postate fotografii care să ilustreze portofoliul, relevante pentru domeniul respectiv.

Headline-ul trebuie să indice funcția și compania actuale

”Secțiunea care apare imediat sub nume, denumită headline, este extrem de relevantă în procesele de recrutare. Trebuie să fie în permanență actualizată și să cuprindă atât funcția actuală, cât și compania în cadrul căreia ești activ, deoarece recruiterii utilizează o serie de cuvinte cheie pentru identificarea potențialilor candidați, cuvinte care pot face referire atât la specializare sau funcție, cât și la compania de la care își propun să recruteze noi angajați”, subliniază Raluca Peneș.

Astfel, în ceea ce privește headline-ul, nu este de dorit un copy-paste din CV, ci trebuie evidenţiate skill-urile folosind cuvinte cheie specifice, care vor ajuta la indexare în momentul în care un recruiter va căuta ceva direct în zona de search a LinkedIn-ului.

Cum ”socializăm” pe LinkedIn

Interacțiunea cu membrii din lista de contacte pe LinkedIn spune multe, având o anumită relevanță și în ceea ce privește vizibilitatea profilului respectiv. Astfel, nu este suficient doar ca profilul să fie completat, iar activitatea constantă, sharing-ul de informații, interese pot reprezenta un plus.

”Conținutul informațiilor pe care le distribuim trebuie să fie strict profesional. Membrii pot deveni vizibili prin interacțiunea constantă cu ceilalți, dar numai în aria corespunzătoare acestei platforme. LinkedIn este considerată a fi o piață a muncii în care avem opțiunea de a publica în mod direct disponibilitatea noastră atât ca angajat, cât și ca angajator. Pentru o vizibilitate cât mai mare a profilului, recomandăm publicarea informațiilor care ne scot în evidență atuurile”, menționează Raluca Peneș.