Tomorrow@Work – cum arată schimbarea din perspectiva forței de muncă

Tomorrow Work - cum arata schimbarea din perspectiva fortei de munca

În ceea ce privește data management în sectorul resurselor umane, „În 2017, 57% din organizații își stocau datele în Cloud, iar 73% din companii și-au propus să își migreze procesele în Cloud în următorii 2 ani”, susține Aurelian Chitez – Sales Director Romanian Software. Odată cu automatizarea proceselor de lucru, Aurelian este de părere că adoptarea unui sistem care să ajute în acest proces „crește eficiența și productivitatea echipelor, riscul unor erori sau calcule grești este diminuat, și în acelși timp, actualizarea constantă a soft-ului te ferește de nerespectarea unor modificări care apar în legislație.”

Despre employee satisfaction auzim vorbindu-se tot mai des, iar fericirea angajaților la locul de muncă este un aspect din ce în ce mai important pentru angajatori. Evie Filissiadi – Country Manager Marks & Spencer susține că angajații de azi pun preț pe implicarea companiilor în inițiativele de CSR, pe dezvoltare și procesele de învățare continuă, cât și pe practicile pe care le adoptă compania pentru retenția și loializarea angajaților. „Angajații lucrează pentru companii care au o misiune și se implică în activitățile și binele comunității. Angajatorii ar trebui să exploreze și să experimenteze noi metode de a crește productivitatea și dezvoltarea angajaților, ceea ce va deservi ambelor părți: atât ție, ca angajator, cât și angajatului, care se va simți motivat și va avea o satisfacție mai mare a ceea ce semnifică pentru el locul de muncă.”

În ceea ce privește integrarea noilor generații pe piața muncii, în prezent ne confruntăm cu provocarea proceselor de mentorat, care sunt bi-direcționale. Sergio de la Calle Asensio – Head of Change Management & Adoption in HR Transformation, Telefonica a vorbit despre importanța modelelor într-o companie și cum influențează aceastea activitatea și comportamentele celorlalți angajați: „Întotdeauna avem ceva de învățat, de oriunde și de la oricine. În prezent, vorbim despre o schimbare de roluri – junior professionals sunt mentori pentru seniors, asta pentru că un astfel de schimb de experiență nu poate avea decât un rezultat benefic atât pentru angajați, cât și pentru companie. Juniorii vin cu abilitățile digitale, provoacă noi metode de a gestiona modele de lucru tradiționale, pe când seniorii vin în completare cu experiența implementării unor proiecte complexe, sfaturi în ceea ce privește dezvoltarea profesională și sunt mai aproape de structura și core-ul business-ului.”

Într-o eră transformațională, invitații au discutat aspecte care impactează companiile, angajații și procesele. „Cred că mai mult ca oricând, vorbim acum despre o nevoie de specializare, iar focusul companiilor este asupra oamenilor din organizații. Paradigma în ceea ce privește așteptarea de la un leader s-a schimbat foarte mult. Nu mai vorbim doar de transmiterea unor informații, ci de schimbarea comportamentelor.”, Diana Bocăneală – Global head of people operations programmes and change, Endava. Nevoia de specializare nu este singura care se pronunță, ci observăm și nevoia de schimbare culturală, axată pe binele angajaților, iar rolul departamentului de HR se îndreaptă către o direcție strategică, cu rol de partener de business. Această abordare este din ce în ce mai întâlnită în rândul companiilor: „Tehnologia a intrat în viețile noastre, ne focusăm să fim aliniați cu noutățile și inovațiile tehnologice, dar și mai mult, ne uităm mai atent la nevoile angajaților noștri. Am dezvoltat ambasadori care vorbesc cu oamenii din companii, implicăm în acțiunile de HR nu numai angajați, ci și colegi din alte departamente.”, Andreea Ion – HR Director, Policolor.   

Citește și Costul „birourilor goale”. Cu cât au scăzut profitul și afacerile companiilor românești din cauza lipsei de angajați

  •  
  •  
  •  
  •  
  •