Tomorrow@Work – cum arată schimbarea din perspectiva forței de muncă

Tomorrow Work - cum arata schimbarea din perspectiva fortei de munca

În încheierea sesiunilor de speech-uri Agnes Jongkind – Global Vice President Human Resources, Deutsche Telekom a abordat subiectul departamentelor de HR din prisma digitalizării. „Dacă te gândești doar la aplicații sau tool-uri care îți pot automatiza munca în departamentul de HR, nu vei obține rezultatele spre care țintești. Contează foarte mult strategia din spate. Cum le legi între ele, cum le implemetezi, dacă într-adevăr ai nevoie de ele. Sunt mai mulți factori.”

Viziunea din viitor a job-urilor este o preocupare constantă a societății de acum. „Ne gândim prea mult cum vom interacționa oamenii cu roboții, cum vom adopta noile procese din era machine economy, însă ne întoarcem apoi cu picioarele pe pământ – instabilitatea legislativă, deficitul forței de muncă.”, Oana Munteanu – Senior Manager, Consulting Services in HR, PwC Romania.

Gradul de performanță al angajatului modern este în strânsă legătură cu gradul său de satisfacție. Ce este și mai interesant este că „la nivel de top management ne confruntăm cu o lipsă de comunicare către middle management. Seniorii din middle management nu au training-ul corespunzător și nu se investește suficient în zona asta.”, Andreea Suciu – Managing Partner, Suciu | The Employment Law Firm.

Lipsa comunicării este întotdeauna un factor care determină multe dintre rupturi – „un studiu de anul trecut arată că 70% din plecările angajaților dintr-o companie au fost din cauza șefului direct. Însă, oferirea flexibilității și posibilității de a se preocupa și de alte aspect din viața lor personală pote reprezenta o punte de comunicare cu angajații.”, – Ruxandra Caraivan, Senior HR Business Partner, Deutsche Bank. 

Flexibilitatea, un mediu de lucru agil și încurajarea pasiunilor sunt parte din pachetele de beneficii oferite de companii în zilele noastre. „În Renania promovăm spiritul antreprenorial. De exemplu, alocăm 2-3 ore pe săptămână angajaților în care le oferim posibilitatea de a lucra la proiectele personale.”, Florentina Taudor – Director General, Renania. O altă practică care este din ce în ce mai aplicată este transparența și comunicarea transparentă: „Un instrument foarte util pentru noi, la Bookster este încurajarea greșelii și recunoașterea acesteia. E o formă foarte transparentă de a ne asuma faptul că fiecare proces și experiență e un act de învățare.”, Annemarie Fabian – Sales enthusiast, Bookster

Dacă vorbim despre inteligența artificială, Carmen Neagu – Consilier pe Probleme de Strategii și Dezvoltare Afaceri, ENERGOBIT SA susține că „Teama ar trebui să fie de reglementare din punct de vedere legislativ. Nu ar trebui să ne preocupe profitul atât de mult, cât distribuția acestuia în societate.”

Citește și „Open for Talent” – noua campanie de brand de angajator lansată de către KPMG, în România

  •  
  •  
  •  
  •  
  •