Vrei ca organizaţia ta să intre pe lista „celor mai bune locuri de muncă”? În primul rând, trebuie să faci acest lucru

Vrei ca organizatia ta sa intre pe lista celor mai bune locuri de munca In primul rand trebuie sa faci acest lucru

Încrederea dintre conducere și angajați și printre membrii echipei este caracteristica definitorie a ceea ce face ca o organizație să fie un loc minunat de lucru. Iar relevanța și impactul unei culturi bazate pe încredere reprezintă un principiu care traversează toate frontierele.

În mod ideal, o concentrare deliberată pe construirea și valorificarea încrederii începe cu top managementul unei organizații și coboară în cascadă. Dar o cultură bazată pe încredere poate proveni la fel de ușor de la o singură persoană, dintr-o singură echipă sau cu un department, și să ia amploare de acolo.

Iată trei pași importanţi pe care oricine îi poate face pentru a începe să creeze o cultură a încrederii mai puternică în organizație:

1. Uită-te în oglindă.
Culturile organizaţionale bazate pe încredere sunt construite din interior spre exterior. Începe mai întâi cu tine însuţi. Trebuie să ai încredere în tine și credibilitate înainte de a o extinde la relații, echipe și la întreaga organizație. Comportamentele de bază includ a discuta deschis și direct, a asculta mai întâi, a clarifica așteptările și a practica responsabilizarea.

2. Declară intenția.
Fii explicit și deschis cu privire la cultura pe care intenționezi să o construiești. Când nu îţi declari intenția, oamenii tind să ţi-o atribuie oricum – și de multe ori greșesc. Cei mai buni lideri pot construi rapid încrederea prin faptul că sunt complet transparenți, descriind „de ce”, care stă în spatele întrebării „ce”. Atunci când îţi declari bine intenția, aceasta schimbă interpretarea ulterioară a comportamentului tău. Declarația intenției este o pârghie puternică și practică pe care liderii o pot folosi pentru a influența modul în care aceștia sunt percepuţi și pentru a începe să răspândească o cultură a deschiderii și intenționalității în întreaga organizație.

Citește și 1 din 5 angajați români crede că lucrează în domeniul nepotrivit și își dorește o reconversie profesională