Vrei ca organizaţia ta să intre pe lista „celor mai bune locuri de muncă”? În primul rând, trebuie să faci acest lucru

daca o companie poate obtine cu succes o cultura bazata pe incredere, aceasta se va dezvolta in toate modurile si va intra in topul clasamentelor

3. Extinde încrederea către alţii.
O regulă de bază a încrederii este că trebuie să o oferi pentru a o primi. Este posibil ca doi oameni de încredere care lucrează împreună să nu aibă totuși încredere între ei, dacă niciunul nu este dispus să o extindă către celălalt. Acest lucru nu înseamnă că încrederea ar trebui să fie complet oarbă. Mai degrabă ar trebui să existe ceea ce poate fi numită „încredere inteligentă”, pe baza unei evaluări a situației respective, a gradului de risc implicat și a credibilității celor încredințați. Un bun ghid pentru extinderea încrederii este să începi cu inima și apoi să o echilibrezi cu mintea, mai degrabă decât invers.

Crearea unei culturi bazate pe încredere nu presupune pierderea timpului pe o „abilitate soft”. Este o necesitate “hard”, un motor economic. Puterea stă în potențialul său de a schimba totul în cadrul unei organizații. Încrederea devine baza de creștere pentru tot. Aceasta poate ajuta companiile să atragă, să rețină și să îi inspire pe oameni să își construiască echipele, să colaboreze și să lege parteneriate, să fie agile și să coordoneze schimbarea. Este fundamentul inovării. Mai mult, poate crea energie bună și bucurie la locul de muncă.

Wegmans Food Market, un lanț regional de produse alimentare, a fost în topul celor “100 cele mai bune companii pentru care să lucrezi” realizat de publicaţia Fortune, ceea ce cântărește foarte mult în privinţa încrederii. Wegmans Food Market a fost în top timp de 20 de ani și anul trecut s-a clasat pe locul al doilea. Cultura companiei Wegmans bazată pe încredere, face ca locul de muncă să fie extrem de dezirabil, rezultând la un grad de fluctuaţie a angajaţilor de aproximativ trei procente, cu mult sub media industriei de 48, ceea ce duce la economii de milioane de Euro, costuri inutile în alte companii.

Oamenii care sunt trataţi cu încredere se ridică la nivelul așteptărilor și se comportă mai bine, apoi oferă și ei la rândul lor încredere altora, creând o spirală virtuală ascendentă a încrederii. Mai mult decât oricând, angajații doresc să fie inspirați și ghidati, nu conduși. A avea încredere este forma cea mai convingătoare și plină de inspiraţie a motivației umane.
Clasamentele au utilitatea lor și recunoașterea este întotdeauna binevenită. Dar dacă o companie poate obține cu succes în primul rând o cultură bazată pe încredere, aceasta se va dezvolta în toate modurile și, în cele din urmă va intra în mod natural în topul clasamentelor.

Sursa: Inc.com

Foto: Pixabay

Citește și: Dacă ești în punctul de a accepta oferta pentru un nou loc de muncă, ar trebui să iei în considerare contraoferta șefului tău?