Angajamentul este ca un dans reuşit între doi parteneri: angajat şi angajator

Angajamentul membrilor unei echipe tine foarte mult de obiectivele clare catre care se indreapta toti

Şi pentru că vorbim despre echipă, este foarte important pentru membrii acesteia să se simtă sprijiniţi, valorizaţi şi respectaţi. Un ingredient esenţial pentru asigurarea angajamentului este exemplul personal. Spune ce vei face şi fă ce ai spus că faci! Lucrăm ca o echipă în multe proiecte derulate la nivel comercial: îmi însoţesc colegii la întâlnirile cu clienţi sau la cele de prospectare, la prezentări comune ale produselor şi companiei noastre.

Sesiunile de coaching şi de debrief sunt cele care consolidează informaţiile şi experienţa acumulate în cadrul acestor întâlniri şi, în urma cărora, stabilim acţiunile de întreprins pentru perioada următoare.

Încurajez în echipă un management al uşilor deschise. Colegii mei, indiferent de gradul de subordonare ierarhică, ştiu că pot apela oricând la mine în căutarea de soluţii, oferirea de feedback sau propuneri de acţiuni pentru atingerea obiectivelor. Îmi aloc timp pentru interacţiuni individuale cu toţi colegii din echipă, dar şi pentru diverse evenimente organizate de către companie unde participăm împreună, după care discutăm despre situaţiile apărute şi despre paşii următori.

Ce funcţionează la dumneavoastră în companie, în acest sens?

ALD Automotive este o echipă tânără şi plină de energie, care reacţionează bine în faţa obiectivelor îndrăzneţe şi care se bucură să promoveze inovaţiile pe piaţa de profil. Întotdeauna compania va obţine rezultate bune când lucrăm în echipă, chiar şi atunci când contextul este mai dificil sau termenele sunt mai strânse, ceea ce confirmă spiritul competitiv, dar şi dorinţa de a obține performanțe într-un mediu dinamic şi plin de provocări.

A-i face acţionari pe angajaţi ar funcţiona?

Beneficiile corelate cu rezultatele reprezintă un factor motivaţional, dar nu singurul. Multe studii confirmă că beneficiile financiare sunt eficiente până la un punct. După acel punct, funcţionează implicarea, motivaţia personală, creativitatea, dorinţa de a reuşi şi apartenenţa la o echipă unită. Aşadar, companiile unde angajaţii sunt acţionari pot performa mai bine însă nu de la sine, ci prin intermediul unei strategii coerente şi a unei comunicări foarte eficiente între manageri şi echipe.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •