Analiza sentimentelor – esențială în strategia centrată pe client

Uneori, mici deosebiri intre doua texte fac o mare diferenta, iar un instrument de analiza a sentimentelor trebuie sa tina cont de aceste cazuri.

Companiile adoptă analiza sentimentelor pentru a afla ce gândesc clienții și pentru a stimula strategiile centrate pe client pentru vânzări și campanii de marketing. Prezicerea comportamentului consumatorului poate fi o sarcină dificilă, în special luând în calcul cantitățile semnificative de date care provin de la atât de multe și variate canale de comunicare, social media fiind unul dintre cele mai reprezentative. Prin urmare, departamentele de marketing se bazează pe utilizarea analizei predictive și elaborarea unor campanii de marketing după diferite criterii, pentru a îmbunătăți notorietatea brandului și pentru a aborda interacțiunile cu consumatorii la un nivel mai ridicat și mai personal.

De ce e important ca internetul să știe dacă suntem fericiți sau triști?

Cercetările IBM arată că în fiecare zi producem 2,5 quintilioane (2,5 x 1018) bytes de date, echivalentul a 530.000.000 de melodii sau 5 milioane de laptopuri. 90% dintre datele la nivel global au fost generate doar în ultimii doi ani, iar ritmul de creștere este din ce în ce mai alert. Sursele sunt în continuare la fel de variate, social media fiind un generator semnificativ de date. Astfel, fenomenul Big Data devine tot mai evident în Internet, ducând la nevoia de a inova metodele de analiză a acestor seturi de date.

E important ca cei care folosesc Internetul în scopuri de marketing să știe dacă suntem fericiți sau nemultumiți în raport cu ceea ce au ei de oferit. În funcție de feedback, știu foarte rapid cum se poziționează și ce ajustări au de făcut pentru a fi pe placul consumatorilor. România este în fruntea clasamentului în privința utilizării Internetului. Rezultatele unui studiu realizat de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) arată că 90% dintre utilizatorii din România folosesc Internetul pentru a căuta informații, a citi știri și pentru a fi la curent cu diverse evenimente, în timp ce 77% dintre aceștia îl folosesc pentru a accesa rețele sociale. Prin urmare, este un pas firesc ca toți cei care “vând” ceva să ia pulsul utilizatorilor online.