Analiza sentimentelor – esențială în strategia centrată pe client

Uneori, mici deosebiri intre doua texte fac o mare diferenta, iar un instrument de analiza a sentimentelor trebuie sa tina cont de aceste cazuri.

Analiza sentimentelor aduce noi perspective

  • Atitudine proactivă în relația cu clientul. Studii recent efectuate în SUA au arătat că 81% dintre utilizatorii de Internet au făcut cercetări online asupra unui produs cel puțin o dată. Analiza opiniilor exprimate în mediul online de cumpărători oferă o imagine la 360 de grade asupra pieței și oferă companiilor feedback în timp real despre produsele și serviciile lor. Astfel, consultanții customer service pot avea o abordare centrată pe client și personalizată.
  • Îmbunătățirea produselor și a strategiei de marketing. Instrumentele de analiza sentimentelor pot fi folosite cu succes pentru a prelua feedback despre produse, pentru a afla ce se spune în piață despre brand și despre competiție și pentru a folosi aceste informații în dezvoltarea unor campanii de marketing targetate pe nevoile și percepțiile publicului țintă.
  • Creșterea reputației brandului. Analiza sentimentelor poate ajuta companiile să monitorizeze opinia consumatorilor despre brand, să își consolideze reputația și să își crească vizibilitatea în rândul acestora. Astfel, pot anticipa schimbările de percepție în rândul utilizatorilor social media și își pot pregăti în avans strategiile de business. În plus, pot identifica ușor influencerii în rândul utilizatorilor și pot ajunge mai ușor la ei pentru a-și spori nivelul de awareness în piață.
  • Avantaj competitiv. Instrumentele de analiza sentimentelor oferă o imagine de ansamblu despre întreaga piață. Poți afla rapid statutul competitorilor pentru a identifica noi oportunități.