Cum poți obține rezultate remarcabile comunicând eficient

Modelul de comunicare persuasiva se bazeaza pe incredere

„Gândiţi-vă la asta! În business, trebuie să comunici eficient, dacă îți dorești rezultate. Pentru o comunicare eficientă, este nevoie ca interlocutorul, clientul să te creadă. Iar pentru a avea credibilitate în fata clientului, în cele din urmă, acesta trebuie să aibă încredere în tine.”- Jon Gornstein, Preşedinte Persona Global

În momentul finalizării cercetărilor sale, Dr. Osgood, un filolog care pornise la studiul semnificației pe care o dau oamenii diferitelor cuvinte atunci când vorbesc despre alți oameni, la finalul anilor ’70, nu și-a imaginat ce descoperire extraordinară făcuse și cât de mult va influența teza sa de doctorat mediul de business. Capacitatea noastră de a interpreta comportamentele umane, de a înțelege mai ușor nevoile pe care le au în relație cu alți oameni și, în consecință, capacitatea noastră de a le câștiga încrederea fac diferenţa dintre succes și eşec în leadership, în vânzări, negocieri sau în lucrul de echipă. Studiul iniţial al lui Osgood analiza descrierile comportamentelor în limba engleză. Ulterior, el și-a extins cercetarea, iar concluziile sale finale se bazează pe studiul realizat în 23 de limbi și dialecte pe toate cele cinci continente. Mai mult decât atât, astăzi, studiul său este validat și revalidat la circa 5 – 7 ani de către Persona Global, compania care a integrat rezultatele cercetării într-un model structurat al stilurilor sociale de interacțiune. Modelul de comunicare persuasivă sau, cum mai este denumit, Modelul de încredere Persona Global, este utilizat în 78 de țări, de către peste 2,6 milioane de profesioniști.

Iată câteva concluzii ale “Modelului de încredere Persona Global”:

  • când vorbim despre alți oameni, avem două categorii de afirmații: unele sunt descrieri obiective, pe bază de date și fapte, altele sunt judecăți de valoare bazate pe propriile filtre și care, de obicei, pot induce tensiune între oameni, generează dezacorduri și reduc nivelul de încredere, pentru că nimănui nu-i place când este judecat, etichetat sau supus unui prejudiciu de imagine;
  • filtrele noastre reflectă nevoile noastre; ceea ce înseamnă că dacă am fi atenți, am observa și am interpreta corect gesturile și spusele oamenilor, am putea pătrunde mai adânc în sensul lor și le-am putea înțelege și răspunde nevoilor acestora;
  • dacă înțelegem nevoile celor cu care interacționăm este mult mai ușor să ne comportam și să ne exprimăm într-un limbaj pe care ei îl înțeleg, la care rezonează și care-i poate motiva să colaboreze cu noi;
  • în business, avem mai multe roluri, însă nu ne putem exercita cu adevărat nici un rol fără a câştiga încrederea celor cu care lucrăm.

Citește și: Cum afectează productivitatea modul în care comunici